Witajcie wykopki, wczoraj o 23 dostałem takiego SMSa:
W pierwszej chwili pomyślałem, że to phishing. Oczywiście nie wysyłałem żadnego SMS o treści STOP, tylko sprawdziłem to w aplikacji Mój Orange i rzeczywiście mam pobraną opłatę w zakładce Zakupy Elektroniczne
Jak się domyślacie nie korzystałem z tego rodzaju usług. Po rozmowie z konsultantką z Orange dowiedziałem się, że dostali oni żądanie pobrania 21,99 zł. I nie mogą zweryfikować w jaki sposób zakupiłem tę usługę xd Mogę jedynie pisać reklamację do Digital Global Pass (firmy od której dostali żądanie zapłaty). Reklamację wysłałem i czekam na odpowiedź. Dodatkowo, będąc klientem Orange musiałem zapłacić za rozmowę z konsultantką XD (nr 510 100 100).
Przyznaje się, nie wiem jak działają zakupy elektroniczne w Orange i nigdy z nich nie korzystałem. Nawet nie pomyślałem żeby coś takiego zablokować. Ale z drugiej strony chyba nie jest to dobrze zabezpieczona forma płatności, skoro zostały mi naliczone opłaty?
Jak się przed tym uchronić?
Wychodzi na to, że nie wystarczy mieć zablokowanych usług premium, trzeba jeszcze mieć zablokowane Zakupy Elektroniczne.
Czy to możliwe, że mam zainfekowaną jakąś aplikacje w telefonie, przez którą doszło do tej sytuacji. Co o tym myślicie?
Trochę mi wstyd z tego powodu, bo niby jestem świadomym użytkownikiem, który nie podaje numer telefonu na lewo i prawo i interesuje się trochę bezpieczeństwem w sieci a tu taki psikus :( Zawsze mogło się skończyć gorzej, bo limity są większe niż 22 zł Miesięczne Limity
Komentarze (88)
najlepsze
PS witam z powrotem wśród żywych zdzichu
@Marquellyn
Ja miałem przygodę z digitalvirgo.pl z jakimś funskanem czy jakoś tak.
Wysłałem do nich gotowca:
[]
A taką dostałem odpowiedź:
[]
I tak jak pisałem wcześniej, nie prosiłem o zwrot a oni od razu wyskoczyli żeby podać nr konta żeby oddać kasę. Jak kolega pisał wcześniej, jest to na
Skąd mieli by mieć numer konta? I czy sam numer wiąże się z niebezpieczeństwem?
Spoilery które wstawiłeś nie działają
Mogą przelewać hajs :-), a konta często zmieniam
@KrzaQ2: To, że takie coś może nieświadomie nabić Ci rachunek, przykładowo taki tmobile bez problemu oddaje pieniądze, orange oczywiście nie w takim przypadku najlepiej uderzać z reklamacją do usługodawcy tej usługi premium i też powinni bez większego problemu oddać pieniądze, ponieważ płacisz za usługę z której nie korzystałeś i nie zamawiałeś, u mnie np Dimoco chciło oddać pieniądze, ale tmobile był szybszy.
Ogólnie najbezpieczniej zablokować u operatora wszystkie
Najlepiej ooblokowac wszystko premium, wap itp, a telefon na kartę... Zawsze mniej ukradną w razie czego.
htxxx://xxxxxxxona.chron-telefon.com/html5/?id=4lxxxxxx