Ferdynand Porsche zaprojektował to auto na 1500 kilometrowy wyścig między Berlinem a Rzymem, który zaplanowany był na wrzesień 1939 roku. Był on oparty na zaprojektowanym przez Porsche Volkswagenie Garbusie - znanym wówczas jako KdF Wagen - ale wyposażonym w opływowe nadwoziwe wykonane z amelinium oraz silniejszym silnikiem o mocy 32KM (normalnie garbusy miały wówczas 26KM) Niemcy zaatakowały Polskę we wrześniu 1939, wyścig nigdy się nie odbył a projekt 'Type 64' został anulowany.
Syn Ferdynanda, Ferry Porsche zbudował jeszcze dwa egzemplarze typu 64. Podwozie #2 ukończono w grudniu 1939, a budowę podwozia #3 zakończono w czerwcu 1940. Większość elementów wykorzystanych do budowy trzeciego egzemplarza 'Type 64' w rzeczywistości pochodziło z pierwszego egzemplarza samochodu, który został rozbity w wypadku przez dyrektora zarządzającego Volkswagena.Podczas gdy Typ 64 #2 nie przetrwał wojny, podwozie #3 zostało zatrzymane przez rodzinę Porsche gdy ci przeprowadzili się do Austrii. Ferry Porsche po
W komunikacie prasowym informującym o zbliżającej się sprzedaży auta 'Type 64', dom aukcyjny RM Sotheby's deklaruje, że jest to „najważniejszy zachowany kawałek historii inżynierii i projektowania Porsche”. Trudno się z tym nie zgodzić ponieważ uważa się, że jest to najstarszy zachowany egzemplarz Porsche. Jest tak stary, że w rzeczywistości wyprzedza samą firmę o prawie dziesięć lat.
Komentarze (3)
najlepsze
Niemcy zaatakowały Polskę we wrześniu 1939, wyścig nigdy się nie odbył a projekt 'Type 64' został anulowany.
Ferry Porsche po