Elektryczne samochody jednak "emitują" więcej CO2 niż silniki diesel [EN]
![Elektryczne samochody jednak "emitują" więcej CO2 niż silniki diesel [EN]](https://wykop.pl/cdn/c3397993/link_GFwlijsXMo0oYWVU9EQZU0AyvSu22Uua,w300h194.jpg)
Samochody elektryczne są odpowiedzialne za pośrednią emisje CO2 większą niż silniki diesela.
![Piotr_cx](https://wykop.pl/cdn/c3397992/Piotr_cx_AK4mjCXDRg,q52.jpg)
- #
- #
- #
- 85
- Odpowiedz
Samochody elektryczne są odpowiedzialne za pośrednią emisje CO2 większą niż silniki diesela.
Komentarze (85)
najlepsze
1. Szybkie ładowanie - no niech będzie, że jest.
2. Pojemność - OK.
3. Trwałość - Brak i jak sobie pomyślę ile jest tyś do wydania na nowe aku, to już mi się odechciewa auta na prąd. A żywotność będą miały podobną do tych z komórek (no troszkę więcej, bo efekt
https://cleantechnica.com/2018/04/16/tesla-batteries-have-90-capacity-after-160000-miles-may-last-for-500000-miles/
80% pojemności po ponad 800k kilometrów.
@Ponurnik: Baterie w samochodach to nie ten sam rodzaj baterii co w komórkach. W pojazdach głównie używa się baterii litowo-manganowych (albo litowo-żelazowych), których trwałość jest co najmniej dwukrotnie wyższa niż baterii litowo-polimerowych używanych w elektronice przenośnej. Baterie Li-Po nie nadają się do pojazdów, bo źle znoszą duże prądy rozładowania i niskie temperatury. Baterie litowo-manganowe mają o ok. 15-20% niższą zdolność do magazynowania energii w stosunku do masy,