To jest wojna o transport. Europa odjeżdża polskim firmom.
Większe koszty, więcej biurokracji, więcej ograniczeń w wykonywaniu przewozów i mniejsza konkurencyjność polskich firm transportowych. To na dzień dobry. Do tego w zasadzie sprowadzają się najważniejsze konsekwencje tzw. pakietu mobilności
J.....e z- #
- #
- #
- #
- 196
- Odpowiedz
Komentarze (196)
najlepsze
@NightinCalisia: wynagrodzenia to najmniejszy problem, bo to to sobie odbiją w cenie transportu.
Problemem jest kabotaż. Obecnie ciężarówka np. wiezie coś z PL do DE i tam na miejscu może wykonać 3 kursy lokalne (DE -> DE). Po wejściu pakietu mobilności liczba kabotaży spadnie z 3 do 1 (plus chyba jakieś ograniczenie czasowe między kabotażami po ponownym przyjeździe do danego kraju).
O jaim oszukiwaniu mówisz? Serio pytam.
@ortofosforan: Wielka Brytania też została znacznie zniszczona - choćby i rybołówstwo gdzie były tłumy na ogromnych halach. Można tak wymieniać chyba wszystko. A najgorsze jest to że nawet zwykły obywatel ma robić na tych ... - czyt. gaz do klimatyzacji (produkuje je zakład w
Chcą egzekwowania przepisów, które same wprowadzili, żeby ograniczyć konkurencyjność polskich spedytorów. Tak po prostu robią, jak ktoś za bardzo się panoszy i odbiera im rynek. Zauważ, że teraz to nie tylko kwestia wynagrodzenia, ale też tego, że ciężarówka ma co jakiś czas być uziemiona w kraju pochodzenia.
Jednym z założeń pakietu mobilności jest to, że ciężarówka ma wracać co 4 tygodnie na minimum 60h. Tylko po co? Jaki to ma sens?
Odpowiedź w spoilerze.
Natomiast gdy polski przedsiębiorca wykorzystuje swój atut (w ten sam sposób co przedsiębiorca zachodni u nas) czyli niższe koszta zatrudnienia to jest beee...
Ehh, Polacy nigdy nie wyzbędą się kompleksów i syndromu niewolnictwa ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Nie jestem eurosceptykiem, broń Boże, ale niestety w tej wspólnocie nie ma równych szans dla wszystkich, gdy ktoś kto miał być tanią siłą roboczą
Komentarz usunięty przez moderatora