Nie kumam, przecież po to są świece żarowe... Sprawne świece szybciej i lepiej nagrzeją powietrze już w cylindrach. Poza tym duża część samochodów, ma plastikowe kolektory ssące.
@szkorbutny: No to trzeba wymienić, a nie palnikiem działać pod maską. Niech gdzieś będzie jakiś wyciek ropy czy oleju... to rozgrzeje się cały samochód. ( ͡°͜ʖ͡°)
@jaryba13: Patent niezły ale polaki biedaki nie wiedzą co to jest webasto i kombinują jak koń pod górę ¯\_(ツ)_/¯ https://motofocus.pl/informacje/nowosci/9316/ogrzewanie-postojowe-dla-samochodow-z-instalacja-lpg Mój patent który używam od lat. Zima, zakrywam chłodnicę w 2/3cich tekturą. Przełączanie mam ustawione od 2000rpm bez względu na temp parownika. Odpalam w zimie i czekam w zależności od temp na postoju. 1min przy 0C i ok 2min by wypadło przy -10 :).
Ważna jest też dobra kompresja w cylindrach. Miałem spalone wszystkie cztery świece w foce 1.8 tdci i przy -5°C odpalał bez problemów. Przy -10°C już trochę dymił i szarpał a przy -17°C kręciłem prawie do rozładowania aku ale odpalił. Sam mechanik przy wymianie świec był zaskoczony, że w ogóle odpalił. Z tego co mówił to tylko dzięki dobremu spręzaniu i w miarę sprawnych wtryskach.
@eeemil dzięki odprężnikowi można nadać silnikowi odpowiednie obroty bez sprężania i po nagłym zamknięciu go, rozpędzony silnik zaskakuje samodzielnie. Do tego taki zabieg przed odpaleniem smaruje silnik. Teraz już się nie używa odpreżników ze względu na mocne rozruszniki i aku.
C330 można było odpalić na korbę. Bez odprężnika nie ruszyłbyś cylindrem.
Ja odpalałem diesla na "kota" albo "czytanie gazety", modne też były metalowe wanienki z olejem napędowym rozpalane i podsuwane pod silnik - dotyczyło to samochodów ciężarowych lub autobusów. Co do osobówki to lepiej zamontować grzałkę lub dewasto.
Ja odpalałem diesla na "kota" albo "czytanie gazety", modne też były metalowe wanienki z olejem napędowym rozpalane i podsuwane pod silnik - dotyczyło to samochodów ciężarowych lub autobusów. Co do osobówki to lepiej zamontować grzałkę lub dewasto.
@vandrash: Wszystkie paliwa na stacjach w danej okolicy (oprócz chyba V-Power Racing) pochodzą z jednego źródła. Różnica w tych wszystkich Verwach, V-Powerach czy Dynamicach polega na tym, że na stacji do zbiornika leją różne uszlachetniacze. Jedyny wyjątek to chyba wspomniany wyżej V-Power Racing, która to benzyna jest importowana w całości z niemieckich rafinerii (i m.in. dlatego jest droższa).
Pamiętajcie: wyższa liczba oktanów nie daje "kopa". Różnica w mocy jest znikoma
Komentarze (41)
najlepsze
@szkorbutny: No to trzeba wymienić, a nie palnikiem działać pod maską. Niech gdzieś będzie jakiś wyciek ropy czy oleju... to rozgrzeje się cały samochód. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
źródło: comment_nj0dXKIhxJC3xcPjCOZZ8SBrlFhUFORQ.jpg
Pobierzźródło: comment_JZnxGq7MLMCMQgr8pEt2Zreu2Nmwf2I6.jpg
Pobierzhttps://www.youtube.com/watch?v=-6bQ43ql1E0
https://motofocus.pl/informacje/nowosci/9316/ogrzewanie-postojowe-dla-samochodow-z-instalacja-lpg
Mój patent który używam od lat. Zima, zakrywam chłodnicę w 2/3cich tekturą. Przełączanie mam ustawione od 2000rpm bez względu na temp parownika. Odpalam w zimie i czekam w zależności od temp na postoju. 1min przy 0C i ok 2min by wypadło przy -10 :).
C330 można było odpalić na korbę. Bez odprężnika nie ruszyłbyś cylindrem.
"Dewasto" spoko nazwa (ʘ‿ʘ)
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora
Pamiętajcie: wyższa liczba oktanów nie daje "kopa". Różnica w mocy jest znikoma