Pracuje na codzień z tymi robotami i ich awaryjność jest zerowa. Ewentualne awarie to skutek złego programu lub błędu który występuje raz na ruski rok. Od maja w obecnym miejscu pracy gdzie tych robotów jest koło 40, byly 3 przypadki. Raz odpdła jego łapa która trzyma detal, raz czujnik tokarki stwierdził że otworzył drzwi i robot wydzwonił w nie, a trzeci przypadek to gdy jeden robot wjechał w drugiego. Sprzęt działa 7
Z prostego powodu. KUKA nigdy nie była tak popularna, jak się niektórym wydaje, ponieważ ich zasięg ogranicza się głównie do niemieckiego auto-motive. Reszta ich
@Tomek_91: wbrew pozorom te paski wytrzymują naprawdę dużo, autoryzowany serwis zazwyczaj wymienia wszystko na czas dzięki czemu roboty są niemal bezawaryjne. Zdarzają się czasami sytuacje że paski pracują pod dużym przeciążeniem np. 100% prędkości powtarzane bardzo często na tej samej osi ale zazwyczaj można tego uniknąć w aplikacji, w takiej sytuacji serwisanci zalecają częstsze przeglądy i zapasowe części na stanie a sama wymiana nie jest bardzo skomplikowana:)
@Ghovat: Napewno nie, zobaczyłem Datasheet i maja wariacje az do 120uM (KR150). W moim sektorze wszystko powyzej 30uM nie jest poważnie brane pod uwagę.
Komentarze (37)
najlepsze
Co?
Elitarne projekty tam macie, nie ma co. Czyżby Szwajcarski sen, światowy lider robotyki? Jeśli tak, to naprawdę mi przykro.
Z prostego powodu. KUKA nigdy nie była tak popularna, jak się niektórym wydaje, ponieważ ich zasięg ogranicza się głównie do niemieckiego auto-motive. Reszta ich