Przypomnijmy, że dzięki temu przekopowi do Elbląga będa mogły wpływać jednostki o zanurzeniu całe 5m, czyli w zasadzie barki czy kutry. Przypominam też, że istnieje aktualnie istniejąca droga wodna z Gdańska do Elbląga, którą pokonują już teraz podobne jednostki. Załączam mapę:
Dużo się mówi o tym przekopie, ale w dalszym ciągu nie trafiłem na merytoryczne uzasadnienie tej inwestycji. Przez to zaczynam mieć wrażenie że to kolejna okazja do przepuszczenia publicznych pieniędzy.
Nawet były prezydent Elbląga oraz lokalni biznesmeni nie chcą te inwestycji. Aby przekop miał sens musiałby istnieć przemysł i zapotrzebowanie na usługi portowe w Elblągu. A tego nie ma i nie będzie.
Lokalni biznesmeni uważają, że ważniejsze w tej chwili są dla nich drogi lądowe.
Ale co zrobisz. Partia wie lepiej co lud potrzebuje. Centralne sterowanie.
@Pepegus: @DesBatory: chyba nie dokonca to takie proste, z wiki : Zalew Wiślany charakteryzuje się bardzo szybkimi zmianami poziomu wody, dochodzącymi do 1,5 m w ciągu doby, powodowanymi wiatrami. Przy brzegach ciągną się rozległe pasy szuwarów, osiągające szerokość setek metrów[4].
@Pepegus: tu chyba chodzi o to żeby wody Bałtyku i zalewu się nie zmieszały za szybko coś kiedyś czytałem że miało by to wpływ na jakieś tam organizmy, jedna śluza będzie zamknięta cały czas i tym samym przepływu otwartego jak w jakimś kanale nie będzie
Czy ktoś tu nie odpłynął przypadkiem? Sztuczna wyspa dla ptaków? W Dubaju budują takie i drogo sprzedają, nas stać żeby ptakom zrobić. Zamiast 2 wiaduktów wyższych to jakieś obracane "mosty zwodzone"? Ładny ten miś.
@abraca: Chodzi o to że statki wystają dosyć dużo ponad wodę, a taki wiadukt musiałby być jeszcze wyższy, przez co by wystawały nad linię drzew i by nienaturalnie wyglądały w krajobrazie.
@abraca: jakby postawił tak wysoki most to pomyśl jak cholernie mocny musiałby być żeby np. oprzeć się sztormowi i wiatrach. Taniej jest zrobić obrotowy mostek.
Spokojnie. Narodowe, świetojebliwe komuchy z PiS przegrały II turę wyborów w Elblągu. Nie ma sensu ciągnąc tego misia za uszy. ( ͡°͜ʖ͡°)
EDIT: śmiechłem z "infrastruktury drogowej". Droga do Krynicy Morskiej przez Mierzeję (jedyna jaka tam jest) już teraz jest w złym stanie. Po budowie straci całkowicie nośność.
Idealny przykład jak prosty temat przekopu przerobić tak - jakby to był lot na księżyc. Obracane mosty, bosmanaty, śluzy, sztuczne wyspy. Ile to będzie kosztowało i na co to wszystko komu? Chyba się komuś przelewa.
@szejas: dwa mosty akurat muszą być. Już teraz, w okresie letnim tworzą się korki od samych kątów rybackich do krynicy( nie żartuję, co weekend przez okres letni jest tak samo zakorkowane). Może obracane mosty są tańsze w wybudowaniu i eksploatacji? Nie jestem zwolennikiem tej inwestycji, bo Elbląg pewnie nigdy nie przyniesie zysków na pokrycie tej inwestycji. Natomiast możliwe, że są to tańsze rozwiązania.
@szejas: Mosty są pewnie obracane bo most jest krótki i może nie oplacało by się robić mostu zwodzonego bo musiałby w tym miejscu kanał poszerzony lub podniesiony most aby most miał gdzie się schować. A są dwa dlatego że przepompowanie wody może chwilę potrwać. A tak praktycznie nie będzie problemow dla właścicieli 4 kółek
Komentarze (132)
najlepsze
@agablazej: mozliwe że wcale nie będzie ;)
@PDCCH: szok
@PDCCH: Co ty nam tu kit wciskasz lewaku! Przecież na tej animacji widać kontenerowiec. To jest inwestycja na miarę Kanału Panamskiego!
Nawet były prezydent Elbląga oraz lokalni biznesmeni nie chcą te inwestycji. Aby przekop miał sens musiałby istnieć przemysł i zapotrzebowanie na usługi portowe w Elblągu. A tego nie ma i nie będzie.
Lokalni biznesmeni uważają, że ważniejsze w tej chwili są dla nich drogi lądowe.
Ale co zrobisz. Partia wie lepiej co lud potrzebuje. Centralne sterowanie.
Generalnie chyba realny powód, to wkurzyć Rosję :D
@27er: takie małe statki to już tam moga pływać przez Wisłę i Szkarpawę, a nie zwróci się nigdy. Typowy "Miś" pokazywanie "boland stronk"
Do bezpieczeństwa mamy 30 innych portów i z 50 innych lokalizacji.
EDIT: śmiechłem z "infrastruktury drogowej". Droga do Krynicy Morskiej przez Mierzeję (jedyna jaka tam jest) już teraz jest w złym stanie. Po budowie straci całkowicie nośność.
Obracane mosty, bosmanaty, śluzy, sztuczne wyspy.
Ile to będzie kosztowało i na co to wszystko komu? Chyba się komuś przelewa.
Komentarz usunięty przez moderatora