...duże szprychowe fele, opony o niskim profilu, czarny mat, brak DPFa, spory moment, silnik wolnossący - piękna sprawa, ale producent pewnie oszukiwał na spalaniu
Lokomobila to był przewoźny silnik parowy do napędu maszyn rolniczych jak np. sieczkarnia, młockarnia itp. ale bez własnego napędu. Transportowano ją zazwyczaj używając koni. https://pl.wikipedia.org/wiki/Lokomobila
Tu masz na zdjęciu typową lokomoblilę w pozycji transportowej z dyszlem do konnego zaprzęgu.
zaczęto stosować lokomobile przejezdne, wyposażone w przekładnię pasową napędzającą koła. Były to ciężkie maszyny zdolne jedynie do sporadycznego przemieszczania się o własnych siłach. Np. przy orce stały nieruchomo a pług przeciągały liną. Późniejsze, lżejsze ich odmiany wyposażone w układ kierowniczy były stosowane do ciągnięcia pojazdów. Z nich wykształciły się produkowane we Francji i Anglii od lat 1830-40 ciągniki parowe nazywane lokomobilą samojezdną
Komentarze (78)
najlepsze
https://youtu.be/eP5wNDeGqLk
@satyricon: masa również, gdyby był lekki, to by nie pociągnął: koła miałyby za małe tarcie o podłoże :)
Lokomobila jak już.
Lokomobila to był przewoźny silnik parowy do napędu maszyn rolniczych jak np. sieczkarnia, młockarnia itp. ale bez własnego napędu. Transportowano ją zazwyczaj używając koni.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Lokomobila
Tu masz na zdjęciu typową lokomoblilę w pozycji transportowej z dyszlem do konnego zaprzęgu.
Czytasz w ogóle co linkujesz? Chyba nie.