Witajcie!
Może od początku - w dniu 19.05.2018 zakupiłem telewizor Samsunga model QE55Q8CNAT. Jest to TV QLED model zakrzywiony na 2018 rok. Wziąłem go sobie na raty 0%. 22.05.2018 otrzymałem TV fizycznie. Tego samego dnia po rozpakowaniu i podłączeniu TV okazało się, że jest spory problem z podświetleniem TV - występują prześwietlenia na czarnym tle, bardzo mocno widoczne w ciemnym pomieszczeniu, lewy dolny róg mocno "srebrzył" na ciemnym tle. Telewizor również "strzelał" w środku co paręnaście sekund niezależnie od tego czy był włączony czy nie. Dodatkowo TV po jakimś czasie restartował się co nawet 30s.
Sprawa została od razu zgłoszona do sklepu RTV Euro AGD w którym telewizor był zakupiony. Parę dni później przyjechał serwisant Samsunga z Rudy Śląskiej - usterka została stwierdzona i została zamówiona nowa matryca oraz nowy kabel One Connect. 7 czerwca przyjechał serwisant z nową matrycą oraz kablem i wymienił je na nowe. Wieczorem tego samego dnia okazało się, że z tą nową matrycą jest gorzej niż było - doszły silne przebarwienia na szarym tle i prześwietlenie obrazu w formie "X" na czarnym tle. Tak to wyglądało:
- ekran ładowania YouTube, "efekt X":
- ekran Xbox One X:
- jednolite szare tło:
Na drugi dzień sprawa została ponownie zgłoszona w sklepie. Serwisant z Rudy Śląskiej po paru dniach zabrał TV do serwisu na testy na tydzień. W momencie przekazywania TV zaznaczyłem, że efekty te są bardzo mocno widoczne w ciemnym pomieszczeniu - serwisant zapewnił mnie, że mają takie pomieszczenie i będą mogli wszystkie te rzeczy zaobserwować. Po tygodniu, 19 czerwca został mi przywieziony TV z odmową reklamacji ze względu na niestwierdzenie usterek. Problem z podświetleniem wg nich jest cechą produktu. Dodatkowy problem "strzelania" TV zrzucili na przyklejoną do ekranu fabryczną folię, której nie zrywali. Serwisant na sam koniec po dłuższej wymianie zdań pokazał mi zdjęcia które sam wykonał i przesłał do Serwisu Głównego w Warszawie - były one robione w dzień w silnie nasłonecznionym pomieszczeniu, nie zwracając uwagi na to gdy mówiłem, że problemy te są widoczne w zaciemnionym pomieszczeniu. Serwisant wyparł się, tym że jednak nie mają takiego pomieszczenia i pracują do 17, a że ciemno robi się koło 20 to nie mają jak tego sprawdzić... (Chyba tylko zimą mogą takie rzeczy sprawdzać, bo ciemno się robi o 15). Po wyjściu serwisanta od razu zerwałem z TV wszystkie folie jakie na nim były naklejone, a TV dalej strzelał...
Sprawa została ponownie zgłoszona w sklepie RTV Euro AGD następnego dnia 20 czerwca. Tym razem wraz z kierownictwem sklepu obraliśmy inną drogę - poprzez ich przedstawiciela Samsunga, który do nich przyjeżdża z Warszawy. Po przekazaniu wszystkich materiałów - zdjęć, nagrań wideo i audio w czwartek 28 czerwca dostaliśmy informację z Warszawy, że zostanie wymieniona ponownie matryca oraz płyta główna i 2 dodatkowe elementy (praktycznie zostanie obudowa i stopa), które zostały od razu zamówione z fabryki żeby były z najnowszej partii. Całą sprawę miał przejąć serwis z Sosnowca, który otrzymał wszystkie dane sprawy oraz moje dane kontaktowe. Po około tygodniu dostaliśmy informację że wszystkie części już zajechały i czekają na serwis z Sosnowca. Przez kolejne 3 tygodnie cisza nikt się nie odzywał - zdążył mi minąć urlop itp., a ja dalej siedzę z uszkodzonym TV za 10 000zł :/
W środę 25 lipca po 4 tygodniach postanowiłem sam zadzwonić do serwisu z Sosnowca. Okazało się, że oni nic na ten temat nie wiedzą dopiero po paru minutach osobie z którą rozmawiałem się wspomniało, że jest faktycznie taka sprawa i niby właśnie 30 minut wcześniej przyjęli takie zgłoszenie w co nie chce mi się za bardzo wierzyć - taki zbieg okoliczności... Dwa dni później z samego rana przyjechał serwisant z Sosnowca jako, że jest to sprawa priorytetowa. Od razu stwierdził wszystkie usterki, dodatkowo okazało się, że matryca jest odklejona od podświetlenia w lewym dolnym rogu czego przez tydzień nie zauważył serwis z Sosnowca, a także że sam telewizor jest krzywy - prawa strona ekranu była wyżej od lewej. Serwisant otrzymał dyspozycję, że może z uwagi na tak długie załatwianie tej sprawy zamówić 3 nowe matryce i wybrać najlepszą z nich. Tego samego dnia zostało złożone zamówienie na te matryce. Po tygodniu kontaktując się z serwisem okazało się, że zamówili nową stopę i już do nich dotarła. Matryc zaś ciągle nie było, a miały być już dawno sprowadzone z fabryki i tylko czekać na zamówienie serwisu z Sosnowca...
Następnego dnia dostałem informację, że jednak będzie wymieniony TV - otrzymam Dokument Akceptacji Wymiany z którym będę się udać do sklepu i przeprowadzić wymianę. Parę dni później 8 sierpnia dostałem ten dokument z którym udałem się do sklepu RTV Euro AGD. Chciałem dokonać wymiany, ale nie na model zakrzywiony Q8CN zrażony po ostatnich doświadczeniach tylko na Q9FN - model, który ma bardzo dobre recenzje na polskich i zagranicznych stronach. Niestety parę dni wcześniej się wyprzedał i miałem czekać na ponowne jego pojawienie się w sprzedaży lada moment. W dniu dzisiejszym (21.08) dostałem informację od Euro, że w najbliższych miesiącach nie planują wznowić sprzedaży tego modelu ze względu na "nieopłacalność" i będą mieć tylko wersję 65-calową. Nie są w stanie mi zamówić nawet 1 sztuki bo, by musieli zamawiać od razu paręnaście sztuk.
W innych sklepach ten TV jest normalnie dostępny. Ja niestety brałem TV na raty 0% z płatnością od września i teraz żeby tak jakby anulować to zamówienie musiałbym spłacić te raty czyli 10 000zł i wtedy RTV Euro AGD zrobi mi zwrot tych 10 000zł... Dodam, że ważność tego Dokumentu Akceptacji Wymiany to 14 dni od wystawienia, czyli ważność mija w dniu jutrzejszym - RTV Euro AGD przystało jednak na przedłużenie tego terminu no ale co mam czekać parę miesięcy na TV?
Leci już 4 miesiąc odkąd kupiłem TV Samsunga z nowej serii QLED na 2018 rok, minął Mundial, minął mi urlop, TV nie mam od miesiąca... Niby 3 miesięczna wojna z Samsungiem zakończona jakimś tam sukcesem, wydawałoby się że już będzie z górki, a tu jeszcze na końcu kłody pod nogi rzuca RTV Euro AGD :/
Prosiłbym bardzo jeśli ktoś "władczy" z Samsung Polska bądź RTV Euro AGD to czyta czy mógłby pomóc w tej sprawie.
Pozdrawiam,
Michał
PS. Przy okazji chciałbym pochwalić obsługę sklepu RTV Euro AGD w Gliwicach Rybnicka za pomoc i wytrwałość przy załatwianiu wszystkich spraw reklamacyjnych związanych z tym TV ;-)
Komentarze (365)
najlepsze
@raphaelll:
No ale jest przecież...
pozdro
Uwierzyles w moc krzywizny?
@michas1990 Dlatego kupiłem prawdziwy OLED lg w takiej samej cenie ( ͡° ͜ʖ ͡°) QLED to nic innego jak bardzo dobry IPS ale nadal widać może mieć mankamenty LCD na IPS czyli srebrzenie, i nierówne podświetlenie itp. w OLED tego nie ma. Swoją drogą z tego co wiem minęła
Samsung buduje QLEDy na bazie matryc VA. Czyli mają łączyć zalety VA (duży kontrast) z dużymi kątami widzenia (jak ISP), które są zapewniane właśnie przez IPS. Zobacz na specyfikację matrycy: https://www.displayspecifications.com/en/model/c112120c
No tak! On się wyprostuje w 2019.
@addictus: nigdy w życiu Sony, przypomnij mi wieczorem to Ci podeślę zdjęcie, jakie podświetlenie jest w tv od soniacza na 5k...
@addictus: Bravia, która od momentu włączenia do chwili reakcji na polecenia pilota dorównuje technice lampowej?
jakbyś miał jeszcze ten tv u siebie, to zrób test pirometrem (termometrem bezdotykowym/na podczerwień), zmierz temperaturę w jaśniejszych i ciemniejszych miejscach matrycy, jestem ciekaw czy podświetlenie nie uszkadza matrycy.
Jak by co to Francja wygrała z Chorwacją
Jak kupowałem swojego to:
a) nówka sztuka ktora przyszla do sklepu z magazynu/hurtowni
b) kazałem otworzyć mi tą konkretną sztukę przed zapłaceniem z możliwością osobistych testów. (20 minut testow, gotowka, taksowka i do domku)