Taka sobie ciekawostka: w Modlinie nie ma takich autobusów, nie chce ich Ryanair bo ich obsługa zwiększyła by koszty obsługi lotniska - ludzie chodzą po chodnikach i to nie rzadko spore odległości
@Pacjonek Przejście w Modlinie jak jest pogoda to pikuś. Najgorzej jak leje deszcz a ty musisz iść do samolotu a potem jeszcze czekać pod prowizoryczną wiatą zanim wszyscy wyjdą z poprzedniego lotu...
Ciekawostka ode mnie - 20 lat temu byłem na Dominikanie. Wracając, miałem międzylądowanie na Kubie. Wysiadamy z samolotu a tam na pasażerów czeka... "nasz" znajomy Ikarus, do tego normalnie przegubowy! Na 99% był identyczny z tym, który jeździł po naszych miastach z tą różnicą, że chyba w ogóle nie miał miejsc siedzących.
Mam jednak jeden zarzut do tekstu maniera pisania "germański" - źle świadczy o wiedzy autora. Nie wie, że przymiotnik ten pasuje tu jak pięść do nosa. No bo czy autobus został wyprodukowany w Niemczech, Holandii, a może Danii? Wszędzie tam mamy spadkobierców Germanów.
Jeśli napisalibyśmy że słowiański producent Skody, dla osób nie wiedzących gdzie Skoda jest wytwarzana mogłoby to sugerować, że produkuje się ją pod Krakowem, bo czyż
Kiedyś wrcałem z Monachium do Gdańska, wywiezli nas autobusem pod samolot i siedzielismy stłoczeni jak sardynki czekając niewiadomo na co prawie 45 minut. Okazało się, że czekalismy na VIPa, który leciał w biznes klasie i podwożony był osobnym busikiem i musiał on wsiąść razem ze swoją świtą przed nami plebsem. VIPem tym okazał się były prezydent Bol... wróć Lech Wałęsa. #truestory
O taki wykop nic nie robiłem. Fajny, ciekawy artykuł. Szkoda że Solaris nie buduje szerokich (o szerokości 3m) autobusów peronowych. Może czekają na jakieś większe zamówienie?
"Po pierwsze wiele linii lotniczych nie lubi rękawów, bo wejście na pokład jest realizowane tylko jednym wejściem. W wyjątkowych przypadkach są dwa rękawy, ale one umożliwiają wejście na pokład samolotów, które mają dwie pary drzwi przed skrzydłami" Niestety nie jest to prawda. Do A380 często ładuje się trzema rękawami - jeden na górny pokład, drugi na przód dolnego i trzeci na tył dolnego pokładu (tak, za skrzydłem).
@echelon: Nope. A 380 boarduje się z drzwi w przedniej części samolotu. Pierwszy rękaw podstawia się na górny pokład, tak jak napisałeś, następny ląduje zaraz koło niego na dolnym pokładzie. Jeśli linia płaci za obsługę trzecim rękawem, wtedy podstawia się go przy nosie samolotu, na samym przodzie - z reguły jest to po prostu osobne wejście dla klasy BIZNES / First Class (obie są z reguły w przedniej części samolotu) ...
O to ja mialem ostatnio ciekawy przypadek na lotnisku de Gaulla w Paryzu. Podjechal autobus, objechalismy cale lotnisko do okola. Po czym wysiadamy, wchodzimy po schodach na gore i gdzie weszlismy? Do rekawa... tak podjechaliamy pod bramke z drugiej strony, pod bramke ktora wygladala na czynna ¯\_(ツ)_/¯ nie wiem czemu nie bylo odprawy z tej bramki, albo czemu nie wchodzilismy bezposrednio do samolotu...
@pussyrider: Ja miałem taką sytuację na Szeremietiewie. Temperatura powietrza -25st.C, najpierw wszyscy wymarzli na schodach z terminala do autobusu (bramki przy drzwiach wyjściowych) potem w autobusie.Runda honorowa po lotnisku i dojazd do rękaw z drugiej strony lotniska.
Komentarze (121)
najlepsze
Autor chyba jest fanem języka rosyjskiego
https://pl.glosbe.com/pl/ru/dwudziesty
No i tradycyjnie, jak obcokrajowiec zabiera się za pisanie tekstu - brak pewnych uproszczeń, skrótów myślowych, masła maślane, powtórzenia:
Mam jednak jeden zarzut do tekstu maniera pisania "germański" - źle świadczy o wiedzy autora. Nie wie, że przymiotnik ten pasuje tu jak pięść do nosa. No bo czy autobus został wyprodukowany w Niemczech, Holandii, a może Danii? Wszędzie tam mamy spadkobierców Germanów.
Jeśli napisalibyśmy że słowiański producent Skody, dla osób nie wiedzących gdzie Skoda jest wytwarzana mogłoby to sugerować, że produkuje się ją pod Krakowem, bo czyż
@wuadek: Tam jest to napisane nawet lepiej - "germańcy", co w sumie to nie wiem czy w ogóle jest po polsku bo ja takiego słowa nie znam :)
Kanada
Polska
Założenie konstrukcyjne dosyć znane i powszechnie stosowane na świecie, zwłaszcza w biednych krajach.
Produkt czeskiej Skody z podobnego okresu:
@bizn:
Niestety nie jest to prawda. Do A380 często ładuje się trzema rękawami - jeden na górny pokład, drugi na przód dolnego i trzeci na tył dolnego pokładu (tak, za skrzydłem).
Komentarz usunięty przez moderatora