Zawsze mnie zastanawiało dlaczego te koła nie są jakąś rozpędzane przed zetknięciem z pasem (chociażby pędem powietrza, jakaś turbinka przy piaście koła czy coś). Mniej by się ścierały itp.
@turban: chodzi o to że nie rozpędzone koła hamuja juz na dzień dobry samolot, a pilotowi daja wiekszy feedback momentu zetknięcia się z pasem. A dodatkowo mechanizm rozpedzajacy koła to niepotrzebna waga.
@John_archer: ze gdzie? @bartowsky: dziwnych masz wykladowcow @stereo007: no chyba nie. @kbury: tez nie. @turban: odpowiedz na ta zagadke jest banalnie prosta. Bodajze juz w latach 60 czy tez 70 Air Force robilo badania na ten temat. Problem polegal na tym iz zetkniecie z podlozem przy ladowaniu stanowilo jedynie 10% zuzycia opon i praktycznie rzecz ujmujac najwieksze zuzycie bylo efektem skretow i wyczynow na pasie startowym. Jakby
a mnie zastanawia jak oni to nagrywal ize w ogole perspektywa sie nie zmiena, podczas gdy samolot przed zetkniecie a do konca klipu mogl zrobic ponad km
@#!$%@?: Pewnie stabilizacja w postprodukcji. Z nagranego filmu wycina się mniejszy kadr i tak naprawdę to ten wycięty kawałek "lata" jak szalony, ale ty tego nie widzisz bo jego zadaniem jest utrzymanie kół w centrum. Coś jak to:
Tak samo z przyblizeniem, albo nawet film moze byc zwolniony i nie wiemy jak szybko te koła się kręcą w rzeczywistosci
System turbin ma bodajże f16. W momencie podchodzenia jak otwiera komory podwozia i zaczyna je wysuwać następuje dźwięk, właśnie jakby koła się rozpędzały. Jest tu jakiś spec od maszyn wojskowych? Cywile zaraz zaczną się od lewaków wyzywać.
@John_archer: W Poznaniu tak testowo lądują F16 na Ławicy (lotnisko cywilne, zachodnia część miasta) przylatując z Krzesin (wojskowe, południowo-wschodnia część). Podchodzą do lądowania nad samym centrum, super gdy widzi się ich obecność nawet dosłownie w mieście :) Dotykają tylko płyty lotniska na Ławicy i myk uciekają z hukiem dalej. Praktyka lądowania odbyta #pdk
Komentarze (75)
najlepsze
@bartowsky: dziwnych masz wykladowcow
@stereo007: no chyba nie.
@kbury: tez nie.
@turban: odpowiedz na ta zagadke jest banalnie prosta. Bodajze juz w latach 60 czy tez 70 Air Force robilo badania na ten temat. Problem polegal na tym iz zetkniecie z podlozem przy ladowaniu stanowilo jedynie 10% zuzycia opon i praktycznie rzecz ujmujac najwieksze zuzycie bylo efektem skretow i wyczynow na pasie startowym. Jakby
źródło: comment_JpSCbxGtEKZUhzVLRvMr7bpO34UufMYR.jpg
Pobierzźródło: comment_Nq1oOPIT44s8C799vojmKis8M3ULrWAe.jpg
PobierzTak samo z przyblizeniem, albo nawet film moze byc zwolniony i nie wiemy jak szybko te koła się kręcą w rzeczywistosci