Ludzie uczą się nawyku wbijania klaksona, zamiast ostrego hamowania. Ile jest filmów w sieci, gdzie zamiast ostro hamować, to kierowca trąbi i hamuje średnio? Może gdyby kierowca zamiast skupić się na trąbieniu, skupił się na minimalizowaniu niebezpieczeństwa, to motocyklista wyszedłby cało z sytuacji, bo kierowca np. skręciłby mocniej w prawo i wbił się w tył motoru?
Oczywiście to tylko gdybanie, bo w sytuacjach tak stresujących, działają tylko odruchy, i możliwe, że
@Tasde: potwierdzam, odnoszę dokładnie takie samo wrażenie, że niektórzy właściciele kamerek idą celowo na stłuczkę. Zwłaszcza wtedy, gdy zamiast ostro hamować lub uciec w bok, naciskają po prostu na klakson i mają wszystko gdzieś.
Choć oczywiście, również nie zapominajmy, że kamerki zakłamują obraz. Sam mam wiele filmików z sytuacji, które wyglądały bardzo groźnie, ale szeroki obiektyw powoduje, że na filmiku dystanse wydają się być
U mnie w aucie jest tak, że można i trąbić i hamować równocześnie, nie ma przeszkód technicznych. Te czynności się nie wykluczają.
Pomijając oburzone mordy Januszy, Trąbienie na drodze w mojej ocenie ma wiele innych zalet:
1. Jak ktoś dopuści się drobnego wymuszenia, zajechania drogi, jakieś krzywej akcji, możemy go w ten sposób poinformować, że coś źle zrobił. Dzięki temu będzie miał świadomość, że popełnił błąd i jak będzie myślący
Durnie myślą, że linia stop jest tylko po to, żeby się zatrzymać i jechać beztrosko dalej. Kto by jeszcze wpadł na to, że można też się rozejrzeć przy okazji.
obawiam sie ze wiecej niz kostka. tutaj lydka wpada w kartery, kostka wiadomo ze w dupie juz jest... mega slaba kolizja. mi sie moto obalil na noge i spuchla na 2 miesiace, wole nie widziec co bylo po tej akcji.
@damaioshin: To nie jest moja opinia, tylko tłumaczenie oświadczenia autora filmu i jednocześnie poszkodowanego w wypadku. ( ͡~ ͜ʖ͡°)
Komentarze (124)
najlepsze
Może gdyby kierowca zamiast skupić się na trąbieniu, skupił się na minimalizowaniu niebezpieczeństwa, to motocyklista wyszedłby cało z sytuacji, bo kierowca np. skręciłby mocniej w prawo i wbił się w tył motoru?
Oczywiście to tylko gdybanie, bo w sytuacjach tak stresujących, działają tylko odruchy, i możliwe, że
@Tasde: potwierdzam, odnoszę dokładnie takie samo wrażenie, że niektórzy właściciele kamerek idą celowo na stłuczkę. Zwłaszcza wtedy, gdy zamiast ostro hamować lub uciec w bok, naciskają po prostu na klakson i mają wszystko gdzieś.
Choć oczywiście, również nie zapominajmy, że kamerki zakłamują obraz. Sam mam wiele filmików z sytuacji, które wyglądały bardzo groźnie, ale szeroki obiektyw powoduje, że na filmiku dystanse wydają się być
U mnie w aucie jest tak, że można i trąbić i hamować równocześnie, nie ma przeszkód technicznych.
Te czynności się nie wykluczają.
Pomijając oburzone mordy Januszy,
Trąbienie na drodze w mojej ocenie ma wiele innych zalet:
1. Jak ktoś dopuści się drobnego wymuszenia, zajechania drogi, jakieś krzywej akcji, możemy go w ten sposób poinformować, że coś źle zrobił. Dzięki temu będzie miał świadomość, że popełnił błąd i jak będzie myślący
@damaioshin: To nie jest moja opinia, tylko tłumaczenie oświadczenia autora filmu i jednocześnie poszkodowanego w wypadku. ( ͡~ ͜ʖ ͡°)