To co mnie najbardziej zaskoczyło, to "liny" na bloczkach, służące do sterowania samolotem (z tego co mówił ten pilot). Byłem przekonany, że jest to realizowane w pełni elektronicznie, coś jak pedał gazu w nowoczesnych samochodach.
@Mu_H: W airbusach wszystko idzie po kablu. Z Boeingów to chyba dopiero 787 ma elektronikę, 737 nawet te najnowsze mają sterownie tak jak na filmie kablami i bloczkami. Oczywiście nie jest to tak, że linka jest podłączona bezpośrednio pod powierzchnie sterowe. Jeszcze są wszelakie wspomagania hydrauliczne itp. bez których stery mogą nie działać.
Za to w większości samolotów cywilnych jak i w szybowcach wszystko już "bezpośrednio" jest podłączone pod powierzchnie sterowe.
Aua te wystające blachy na krawędziach przy tak ciasnym wejściu - idealne do rozdarcia koszuli pana pilota, a nawet rozorania ręki. Super ergonomia bulwo ( ͡°ʖ̯͡°)
@Amadeo: No tak średnio bym powiedział, a jak samolot spadnie i sobie ten głupi ryj rozwali, to z tych pierwszych rzędów marmolada truskawkowa zostanie a nie jasny niebieski.
Komentarze (38)
najlepsze
Ale w samolotach latających na długich trasach są specjalnie ukryte pokoiki dla obsługi.
Tutaj jest ciekawy artykuł ze zdjęciami:
http://www.lifebuzz.com/flight-attendants/
źródło: comment_9OdwVLz4BcuyttOgFgmkyqmMFVQQ6wzE.jpg
PobierzZa to w większości samolotów cywilnych jak i w szybowcach wszystko już "bezpośrednio" jest podłączone pod powierzchnie sterowe.
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora
@Odbolik: ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Nie prościej byłoby skompilować do tego celu FreeBSD, albo NetBSD i dać komputery zapasowe?
źródło: comment_F3XIxu57n5xpkq9tSedPMO9oHBDnuaTm.jpg
PobierzSuper ergonomia bulwo ( ͡° ʖ̯ ͡°)
http://www.telewizjapolska24.pl/PL-H23/3/1478/jakie-miejsce-najlepiej-zajac-w-samolocie.html
źródło: comment_7WzlR2bWlccbqGN8naPdUB3mYZdaJ8Jx.jpg
Pobierzźródło: comment_jRHM1X1lxa85iGp3DMJnvIyzwSVkQOTC.jpg
Pobierz