Uwaga! Większość Volkswagenów i Audi traci moc po akcji serwisowej
![Uwaga! Większość Volkswagenów i Audi traci moc po akcji serwisowej](https://wykop.pl/cdn/c3397993/link_AKC2yOJuZGak0GhsegrN0BpOM7AjdUd3,w300h194.jpg)
Problem dotknął na przykład Audi Q5 z 2-litrowym dieslem. Audi Q5 z jednostką napędową o pierwotnych parametrach 165 KM i 361 Nm. Po dokonaniu aktualizacji oprogramowania, 159 KM i ... 336 Nm! Spadek momentu jest szczególnie bolesny dla kierowców lubiących dynamicznie przyspieszać. Inny kierowca...
![jozwa-maryn](https://wykop.pl/cdn/c3397992/jozwa-maryn_zko7eAmXJn,q52.jpg)
- #
- #
- #
- #
- #
- 168
- Odpowiedz
Komentarze (168)
najlepsze
@ZostaneMistrzem: ale są one do spełnienia bez oszustw i nie są ustawione pod amerykański przemysł motoryzacyjny. poza tym nie manipuluj - te normy nie służą ratowaniu środowiska.
( ͡° ͜ʖ ͡°)
źródło: comment_xujCn96nyhK5KYkhhQVIMSzy9UwPsUfy.jpg
PobierzPoza tym, tak na marginesie - przekładnie zębate służą do tego, by podnosić moment obrotowy. Moment na kołach jest kilkadziesiąt razy większy niż na sprzęgle.
Chcąc mieć diesla który żwawo (bez turbodziury) zbiera się z niskich obrotów trzeba trzymać wyższe ciśnienie doładowania również przy niewielkich obciążeniach.
Wyższe ciśnienie doładowania oznacza więcej powietrza, czyli spalanie ubogiej mieszanki.
Spalanie ubogiej mieszanki jest nieco sprawniejsze (oszczędność paliwa), ale ubocznym jej skutkiem jest podniesienie temperatury spalania (stąd ta sprawność) i skutkująca tym emisja tlenków azotu (NOx) pojawiających się w procesie spalania w wysokiej temperaturze.
źródło: comment_6hy9uwPT3dtZcYWeKDJldq7X429DyuRO.jpg
PobierzNie da się mieć jednego i drugiego.
A koncerny aby znowu nie płacić miliardów kar za nietrzymanie norm - wymieniają oprogramowanie sterownika silnika tak by było w normie.
@szczepan999: Toyota, Mazda, Honda, Lexus, Infiniti... pokazują że jakoś się da
@szczepaniak69: Albo mieć większą sprawność. Samochody 20 lat temu paląc 9l miały 80KM teraz palą tyle samo a mają po 190KM nie da się?