Czy to nie aby Mercedes ostatnio wykorzystuje spalanie oleju w celu podniesienia mocy silnika? W F1 jest limit maksymalnego przepływu paliwa, więc wykombinowali, że dodatkowe węglowodory można dostarczyć poprzez skonstruowanie silnika tak, by w sposób kontrolowany spalał olej (np. wdmuchiwany do dolotu przez odmę)
Hybrydowa jednostka napędowa V6 turbo mistrzów świata, uchodząca za najlepszą w stawce, pierwszy raz wytwarza więcej energii niż jej marnuje. Na razie na hamowni.
@syn_admina: Na cyklu Carnota świat się nie kończy :-) Jest jeszcze Otta, Diesla, Atkinsona i inne mixy i remixy ;-). Dodatkowo zastosowanie doładowania, wymienników ciepła, etc... komplikuje sprawę i trudno dokładnie stwierdzić w jakim cyklu pracuje silnik. Już współczesne silniki benzynowe mogą się przełączać pomiędzy cyklami w celu optymalizacji spalania i emisji.
Dodatkowo w silniku F1 podnosi się bardzo stopień kompresji co umożliwia
@syn_admina: Absolutnie we wszystkim się zgadzam :) Masy za bardzo nie da się zmniejszyć bo klienci chcą bajerów i bezpieczeństwa. Dodatkowo chcą mocy... Wsadź 65 KM do małego kompakta to cię klienci zabiją śmiechem... w '80 to był standard a 80-100 KM to było dużo. Teraz miejskie samochody mają 100 KM w wersjach podstawowych.
I do czego nas to doprowadziło? Ecoboost 1.0 R3, @120 KM w miniwanie albo nawet małym dostawczaku
Informacja nieprawdziwa. Sam silnik nadal ma sprawność w okolicy 30%. https://youtu.be/rGDJqTDXgtg?t=106 Ale wykorzystanie spalin, turbiny i silinika elektrycznego pozwoliło w uzyskać taką sprawność w zespole napędowym a nie samym silniku.
@chwilowynick: Informacja nieprawdziwa. Niby gdzie mówi że sam silnik ma sprawność 30%? Mówi tylko tyle że bez MGU-H 50% by nie osiągnęli. Jeśli silnik sam miałby 30% to 40% mocy całej jednostki pochodziłby z ERS... co jest kompletnie niemożliwe.
@Eau-Rouge 30% tyle wynosi rekord świata silnika spalinowego benzynowego. Wyższą sprawność osiągają silniki wysokoprężne, do 40% a najwyższą, okrętowe na mazut.
@GregorClegane667: F1 kończy się przy każdej zmianie - skończyła się, kiedy przeniesiono silniki za kierowcę, kiedy wprowadzono spoilery, kiedy wprowadzono łopatki, kiedy wprowadzono kontrolę trakcji, kiedy ją zniesiono, kiedy zniesiono V12, potem V10, potem V8...
Kiedyś już o tym pisałem, ale powtórzę - nigdy nie przestanie mnie zadziwiać, że kibice najbardziej nastawionej na rozwój i nowe technologie dyscypliny na świecie, są takimi cholernymi konserwatystami, którzy są przeciwni wszelkim zmianom.
@BluesBeast: Ale przyznać trzeba, że straszliwie ciężko było przestawić się z potwornie głośnych V8 na rzecz obecnych kosiarek V6. Wtedy ta moc ryczała, że szyby w oknach latały.
Komentarze (156)
najlepsze
A co nowe technologie tam wprowadzają to ich, szczególnie z turbo i zapłonem mieszanki bez bezpośredniej świecy.
Komentarz usunięty przez moderatora
@ConanLibrarian: Co nie zmienia faktu, że inni takiego wyniku jeszcze nie osiągnęli.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Cykl_Carnota
@syn_admina: Na cyklu Carnota świat się nie kończy :-) Jest jeszcze Otta, Diesla, Atkinsona i inne mixy i remixy ;-). Dodatkowo zastosowanie doładowania, wymienników ciepła, etc... komplikuje sprawę i trudno dokładnie stwierdzić w jakim cyklu pracuje silnik. Już współczesne silniki benzynowe mogą się przełączać pomiędzy cyklami w celu optymalizacji spalania i emisji.
Dodatkowo w silniku F1 podnosi się bardzo stopień kompresji co umożliwia
I do czego nas to doprowadziło? Ecoboost 1.0 R3, @120 KM w miniwanie albo nawet małym dostawczaku
Ale wykorzystanie spalin, turbiny i silinika elektrycznego pozwoliło w uzyskać taką sprawność w zespole napędowym a nie samym silniku.
Wyższą sprawność osiągają silniki wysokoprężne, do 40% a najwyższą, okrętowe na mazut.
@h4ckthepl4net: W123 ;-)
źródło: comment_0LPSqVZusp9NmFSHTmAbfRYX9SQQvgIv.jpg
PobierzKiedyś już o tym pisałem, ale powtórzę - nigdy nie przestanie mnie zadziwiać, że kibice najbardziej nastawionej na rozwój i nowe technologie dyscypliny na świecie, są takimi cholernymi konserwatystami, którzy są przeciwni wszelkim zmianom.
@sosna119
@troloking
@defoxe
@MercedesBenizPolska
#!$%@? się znacie Mercedes skończył się na kill'em all
( ͡° ͜ʖ ͡°)
(✌ ゚ ∀ ゚)☞,