Rozwiązaniem wydaje się raz na zawsze ustalić że okulary polaryzują poziomo, a ekrany LCD w samolotach tak samo. Byłyby widoczne jeszcze lepiej niż bez okularów.
Natomiast od razu mówię w czym jest problem - polaryzatory ekranów LCD polaryzują na ukos (widać to na filmie od 3:10), bo podczas produkcji nie wiadomo w jjakiej orientacji ekran będzie używany. Więc polaryzator montuje się skośnie, wtedy niezależnie czy ekran jest "portrait" czy "landscape" - coś
Nawet nie oglądam, odkryłem to korzystając z e-papierosa z wyświetlaczem... Wyświetlacza nie widać w orientacji pionowej a jedynie w poziomej ze względu na polaryzację.
Wystarczy spojrzeć na ekran telefonu z wyświetlaczem IPS by dostrzec "tęczę", szczególnie wyświetlacze monochromatyczne z przesłonkami są "tęczowe" ( ͡°͜ʖ͡°)
Uwielbiam okulary polaryzacyjne do jazdy ale jazda z nawigacja i obserwowanie wskazan w aucie nie nalezy wowczas do latwych :P nabawilem sie odruchu przechylania glowy o okolo 45 stopni jak czegos dobrze nie widze ;)
Komentarze (95)
najlepsze
Byłyby widoczne jeszcze lepiej niż bez okularów.
Natomiast od razu mówię w czym jest problem - polaryzatory ekranów LCD polaryzują na ukos (widać to na filmie od 3:10), bo podczas produkcji nie wiadomo w jjakiej orientacji ekran będzie używany. Więc polaryzator montuje się skośnie, wtedy niezależnie czy ekran jest "portrait" czy "landscape" - coś
Komentarz usunięty przez moderatora
Wyświetlacza nie widać w orientacji pionowej a jedynie w poziomej ze względu na polaryzację.
Wystarczy spojrzeć na ekran telefonu z wyświetlaczem IPS by dostrzec "tęczę", szczególnie wyświetlacze monochromatyczne z przesłonkami są "tęczowe" ( ͡° ͜ʖ ͡°)
I film na ponad 5 min...
Komentarz usunięty przez moderatora