Dlaczego bieg wsteczny wyje?
Charakterystyczne jęczenie/hałasowanie/wycie biegu wstecznego - każdy kierowca to zna. Skąd się bierze ten dźwięk i jak on powstaje?
Defner z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 69
- Odpowiedz
Charakterystyczne jęczenie/hałasowanie/wycie biegu wstecznego - każdy kierowca to zna. Skąd się bierze ten dźwięk i jak on powstaje?
Defner z
Komentarze (69)
najlepsze
Koła zębate o zębach prostych generują hałas.
po ekstremalnie dłuższej jeździe na wstecznym dojdzie do sproszkowania skrzyni biegów.
albo satelitki wypadną albo skrzynia się przyskrzyni.
Tam na 4, a szczególnie 5 biegu hałas w kabinie (ktora nie jest w żaden sposób izolowana od skrzyni biegów) dosłownie rozrywa głowe.
Co ciekawe ten traktor to nie był 100% nasz projekt, tylko sporo zerżnęliśmy od zetora. Tylko, że w Czechach po paru latach produkcji w takiej konfiguracji sie opamiętali i zaczęli wkładać
c330 i c360 dalej bardzo popularne na polskich wsiach ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Co nie zmienia faktu, że mają sporo wad (i to takich, jak ta wyżej, ktore dało sie łatwo wyeliminowac, ale przez 30 lat produkcji nikt na to nie wpadł)
A z tym padaniem, to chodziło mi o warszawski zakład, po ktorym juz nie ma śladu,
Obecny ursus to tylko marka kupiona przez POL MOT Warfame (i niech im sie wiedzie, zycze im jak najlepiej)
Nie wiem jak w innch czesciach kraju, ale w kuj-pom, pomorskim, wielkopolskim czasy ich świetnosci
https://www.youtube.com/watch?v=T-pZ0AerPL4
W przekładni planetarnej mającej zastosowanie w automatycznych skrzyniach biegów, aby cały mechanizm nie zużył się zbyt wcześnie potrzebne jest bardzo dobre spasowanie elementów, więc technologicznie łatwiej wykonać przekładnie o zębach prostych (przekładnia planetarna ma teoretyczną ruchliwość wynoszącą 0, więc
Ja najbardziej kojarzę ten dźwięk z 15m solarisami (np. linia 187 w Warszawie)