Samochody elektryczne nie są tak przyjazne dla środowiska, jak się uważa
![](https://wykop.pl/cdn/c3397993/link_mBejD7EqdY7pMyJ6bNMdCEVxd3Ao0gUM,w300h194.jpg)
Wyprodukowanie baterii litowo-jonowej o mocy 22 kWh, stosowanej w elektrycznym BMW i3, do atmosfery wydala się prawie trzy tony dwutlenku węgla.
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 51
Wyprodukowanie baterii litowo-jonowej o mocy 22 kWh, stosowanej w elektrycznym BMW i3, do atmosfery wydala się prawie trzy tony dwutlenku węgla.
Komentarze (51)
najlepsze
W kWh podaje się pojemność.
@grawiton: tylko gdy jest jeden. Tu taczej mowa o baterii akumulatorow czyli wielku alumulatorach polaczonych ze soba rownolegle i szeregowo. Np przy UPS czesto "rozmiar" podawany jest w VA.
Akumulator w BMW i3 nie ma 22kWh pojemności (nawet w pierwszej generacji) zatem już na początku ktoś się błazni znajomością tematu.
Śmierdzi mi znowu akcją agencji Koch Brothers, która została zakontraktowana do siania nieprawdziwych bądź nierzetelnych informacji na temat pojazdów elektrycznych.
BTW Emisja co2 podczas produkcji ogniw dla np. tesli 85 jest równa wyprodukowaniu 590 baterii do laptopów. Oba używają baterii 18650...
Poczytaj sobie o EROEI. Obecnie w USA trzeba zuzyc 1 barylke ropy aby wyprodukowac trzy.
Komentarz usunięty przez moderatora
Ciekawe ile rocznie spala się paliwa tylko po to, żeby dostarczyć paliwo do innych samochodów.
ciekawe ile % energii elektrycznej za 10 lat będzie pochodzić z węgla. Samochody elektryczne spokojnie będą jeździć 10 lat (te, których bateria ma kontrole temperatury).
Badania z 2011 już teraz są mocno nieaktualne, a co dopiero za 10 lat.
@dr__slim: Nie wspominając o energii elektrycznej. Poza tym gotów jestem się założyć, że cykl produkcyjny silnika do samochodu spalinowego wytwarza kilka razy więcej CO2 niż produkcja baterii. Bateria jest bądź co bądź dużo mniej skomplikowanej konstrukcji, składa się z mniejszej liczby elementów, nie wymaga energochłonnych procesów obróbki (np. obróbki skrawaniem).
Które mają zdecydowanie lepsze filtry i warunki pracy niż odpalony zimny silnik przy minus 20.
W dodatku auto elektryczne aby przejechać 100km potrzebuje około 15-20 kWh energii.
Auto spalinowe np moje 150 kWh czyli około 10 razy więcej. Przy oszczędnym benzyniaku wyszło by z 5-6 razy więcej energii.
Tak więc elektrownia musi 5-10 razy mniej energii wyprodukować przy dużo lepszych warunkach, zdala od ludzi.
Citroen C1, wersja podstawa - 6 ton CO2
Ford Mondeo, wersja średnia - 17 ton CO2
Land Rover Discovery - 35 ton CO2
Dokładne wyliczenie wartości jest praktycznie niemożliwe.
Procesy produkcyjne tak się różnią, że jeden producent może mieć zerową emisję przy produkcji danej części inny bardzo wysoką.