Najlepsze jest to, że jak sa przetargi na jakieś usługi, to gminy czasem na 100 sposobów analizują, by nie podpaść z jakimś wymogiem. sa rzecz jasna kombinatorzy, co chce coś ustawić, ale zaraz inni startujący moga to zgłosić. I generalnie coraz wiecej gmin się boi tak ewidentnie ustawiać. Natomiast tutaj gdzie cały kraj patrzy, ustawia się jakies mało ważne wymogi na np: 270 cm co do mm. Ciekawe w czym jest gorszy
PS. choć nie wiem, czy Moto się nie jebnęło w opisie i te 270 i 463 to nie są wartości minimalne. Z drugiej strony, jeśli tak czy inaczej spełniają warunki tylko 2 auta (1 koncernu), to śmierdzi.
Trochę naciągane - w wymogach jest napisany MINIMALNY rozstaw osi, moc MINIMUM 250 koni i MINIMUM 7 sekund do setki.
Owszem - te dwa auta, które są podane w artykule są najtańsze i pewnie z nich będzie wybierane, ale warunki spełnia masa audi, bmw, mercedesów, jakieś alfy czy nawet taka Insignia by się łapała, ale nie spełnia wymogów przyśpieszenia.
Wymóg wymiarów z czapy, ale pewnie chciano, żeby odpadły małe samochody klasy sportowej.
@Mieszko966: czy tramwaj jest sprzętem mechanicznym? Jeżeli tak, to popatrz na przetarg dla Tramwajów Warszawskich, gdzie swoje oferty zgłosiło 5 firm. To się tyczy co najwyżej samochodów, ewentualnie czegoś jeszcze mniejszego, bo wiadomo, że nikt nie będzie projektował od nowa dla 200 czy 300 sprzedanych sztuk.
@czyznaszmnie: Ja napisałem, że większość, a nie wszystkie. Specem nie jestem, ale tramwaje w pewnych aspektach są zestandaryzowane (szerokość torów, napęd elektryczny, wykorzystanie pantogramu). Tak jak wcześniej napisałem, wystarczy jeden mało istotny punkt i oferta może zostać odrzucona.
@SIerraPapa dodatkowo chcąc być fair trzeba przyznać, że jak ktoś chce klasę średnią, 4x4, i ponad 250 koni to przynajmniej w cywilu superby wychodzą na jedne z najtańszych. Za jakiś czas się okaże czy kolejna gównoburza czy może przekręt (kolejny).
Śmieszy mnie wasz bul dupy trochę (tylko trochę). Przykładowo rząd ma 20 limuzyn Audi A8, i chce dokupić jeszcze 3 i dobrze by było, żeby dalej były to Audi, co w tym dziwnego? A w tym momencie trzeba robić takie podchody żeby kupić taki sam model, jaki się już ma.
@mrmydlo: niby dlaczego dobrze by to też było audi? Bo się łatwiej w excelu wpisuje? Dobrze jakby to był najbardziej opłacalny i najkorzystniejszy produkt.
I proszę nie wyjeżdżaj mi z niższymi kosztami serwisowania przy posiadaniu floty składającej się z jednej marki, to są auta z najwyższej półki z pełnym pakietem serwisowym, więc każde jedno może być z innej stajni.
jakie prawo takie zakupy.... normalnie komisja wybierałaby to co jej pasuje pod kryteria zakupowe a nie traciła czas na dopasowywanie ofert by wygrało x..
Tak z nudów dokopałem się do tych wymiarów. Rozstaw oki i kół to wymiary minimalne, więc opis jest nieprawdziwy. Sugestia artykułu, że przetarg jest ustawiony pod Skodę lub VW też, bo wygrało BMW. Dodałem w powiązanych.
Komentarze (89)
najlepsze
Natomiast tutaj gdzie cały kraj patrzy, ustawia się jakies mało ważne wymogi na np: 270 cm co do mm. Ciekawe w czym jest gorszy
http://przetargi.policja.pl/zp/postepowania-o-zamowie/141374,60Ctr17DG.html (por. SIWZ, str. 30 w dokumencie PDF)
Owszem - te dwa auta, które są podane w artykule są najtańsze i pewnie z nich będzie wybierane, ale warunki spełnia masa audi, bmw, mercedesów, jakieś alfy czy nawet taka Insignia by się łapała, ale nie spełnia wymogów przyśpieszenia.
Wymóg wymiarów z czapy, ale pewnie chciano, żeby odpadły małe samochody klasy sportowej.
@Sarpens: Dziwne. Przecież im mniej tym lepiej.
1. Audi A4
2. BMW serii 3
3. Skoda Superb
4. VW
Zakop, informacja nieprawdziwa.
@xspeditor: google wyłączyli?
I tak dobrze że nie DS9 ;)
I proszę nie wyjeżdżaj mi z niższymi kosztami serwisowania przy posiadaniu floty składającej się z jednej marki, to są auta z najwyższej półki z pełnym pakietem serwisowym, więc każde jedno może być z innej stajni.
Niestety, zakop jako informacja nieprawdziwa.