Bzdury w artykule...... 1) aby przejechać małym samochodem elektrycznym 100 km potrzeba około 8kW energii elektrycznej . Kaloryczność węgli energetycznych wynosi około 8kW ciepła/ kilogram a średnia sprawność elektrowni weglowych w Polsce to 38% z tego wynika iż dla przejechania 100km "elektrykiem " potrzeba jest : 8kWe/0,38 = 21,05 kWc - energi cieplnej w elektrowni która pochodzi ze spalenia 21,05/8= 2,63 kg węgla . Uwzgledniając sprawności układu napędowego
By pokonać samochodem elektrycznym dystans 100 km, w elektrowni spalić trzeba przeciętnie 10 kg węgla, czyli wyemitować 37 kg CO2. Dla porównania przeciętny kompakt zużywający 8 l benzyny na 100 km, emituje 185 gramów CO2. Przejechanie 100 km oznacza więc emisję 18,5 kg CO2. To dokładnie o POŁOWĘ mniej, niż w przypadku "ekologicznych" aut elektrycznych, które mają być przyszłością "polskiej motoryzacji".
@ilem: Straszne bzdury, skąd on wziął te dane? Pogooglałem trochę i tak: - samochody elektryczne mają 3-krotnie większą sprawność (spalinowe 17%-21%, elektryczne 59%-62%) http://www.fueleconomy.gov/feg/evtech.shtml - po uwzględnieniu strat w elektrowniach, jeśli porównujemy tylko zużycie paliw kopalnych, sytuacja zależy od paliwa. Generując prąd z węgla otrzymujemy dla samochodów elektrycznych nieco większą emisję CO2 niż dla spalinowych spalających benzynę (o ok. 10%). Ale jeśli zużyjemy benzynę do wygenerowania prądu, samochody elektryczne są
Komentarze (7)
najlepsze
źródło: comment_ZIrLRSFIjILvwzWWgMcdS97F9IpfDTdu.jpg
Pobierz- samochody elektryczne mają 3-krotnie większą sprawność (spalinowe 17%-21%, elektryczne 59%-62%)
http://www.fueleconomy.gov/feg/evtech.shtml
- po uwzględnieniu strat w elektrowniach, jeśli porównujemy tylko zużycie paliw kopalnych, sytuacja zależy od paliwa. Generując prąd z węgla otrzymujemy dla samochodów elektrycznych nieco większą emisję CO2 niż dla spalinowych spalających benzynę (o ok. 10%). Ale jeśli zużyjemy benzynę do wygenerowania prądu, samochody elektryczne są
@gre: (。◕‿‿◕。)