Nawet nie jest źle, jest ok. Może nawet się komuś ten dźwięk podoba... 2009 r. https://www.youtube.com/watch?v=seget3zOj_8 Jednak jest źle. Jest ku$#a tragicznie. ( ͡°ʖ̯͡°)
@Eau-Rouge: F1 na głównej to zawsze te same tematy:
- silniki jak hehehe kosiarki - to już nie to samo bo Kubicy nie ma - nudy
3/4 ludzi, którzy to piszą widziała pół wyścigu 5 lat temu podczas niedzielnego obiadu przy ściszonym telewizorze. Ale kiedyś to było lepiej i nie pogadasz.
@Kruty i co z tego ? To tylko formuła 1 . Są ważniejsze sprawy na świecie. Ja oglądałem F1 bo miałem komu kibicować. Teraz nie mam komu. Nawet w tv nie leci.
@eshape55: Jest tak duzo regulacji odnosnie budowy bolidu, ze konstruktorzy mają dość wąskie pole manewru. Ogolnie w przepisach masz okreslone wszystko. Dlugosc bolidu, szerokosc, wielkosci poszczegolnych spojlerów. Pojawienie sie czegos nowego to zazwyczaj efekt nie jasno sformułowanego zakazu budowania czegos takiego. "Naszczescie" FIA nadrabia i gdzies w połowie sezonu stwierdza, ze taka innowacja jest nieregulaminowa i roznice znikaja.
F1 nudna? Najbardziej nudne są bóldupne komentarze o silnikach bolidów i ich dźwiękach xD Połowa ludzi #!$%@? o "cichych" bebechach, a 95% ludzi na torze używa stoperów, bo nie słychać własnych myśli. Kto był, ten wie.
Nie rozumiem tego całego płaczu nad dźwiękiem F1. Jak ktoś chce sobie oglądać super mocne silniki, dymiące diesle i słuchać hałasu jak od Airbusa 320 to chyba powinien się zainteresować drag racingiem, w którym chodzi tylko o to. Ewentualnie monster trucki. F1 dalej #!$%@? jak szatan, a ja nawet się cieszę że wymyślają coraz lepsze rozwiązania technologiczne zamiast zwiększania silników.
Mi tam się podoba dźwięk turbo w f1, dla tych co tęsknią tak strasznie do v8-v10-v12 - są inne serie wyścigowe gdzie jeszcze możecie usłyszeć przynajmniej część z tych silników. Oczywiście łatwiej jest napisać komentarz "MAKE F1 GREAT AGAIN" i narzekać, ale jaki w tym cel? nie podoba się to nie oglądajcie, zawsze możecie sobie pooglądać stare wyścigi w necie.
Czy jakiś znawca może powiedzieć jakie są te super wielkie różnice w stosunku do poprzednich lat? Bo jestem lajkonikiem w tych sprawach. Tzn. widzę, że tylni spoiler jest znacznie mniejszy niż kiedyś (lata temu, jeszcze przed Kubicą oglądałem F1, ale wtedy nawet KERSu nie było, a wszystko wygrywał Szumi).
PS. Te płetwy grzbietowe mają zmniejszać turbulencje (zaburzony ruch powietrza w okolicach przedniego zawieszenia) powietrza na tylnym skrzydle (bo jest niższe, więc ma to większy wpływ).
#niepopularnaopinia Nie rozumiem tego narzekania na dźwięk silników. Bolidy F1 nigdy nie brzmiały przyjemnie, zawsze to był głośny wizg, dowolny seryjny samochód z V6 brzmi lepiej, nie mówiąc już o V8. Jeżeli teraz jest ciszej, to uważam to za zaletę.
@spoogie: Podobno Ferrari już kupiło silniki 1.0 R3 Z VW Polo i maja je tuningować, ale po ostatnim wygranym pojedynku seicento 900cm z audi 4.2 rozważa zmianę dostawcy.
Wyglądają dużo lepiej. Jednak Alonso twierdzi, że teraz kierowca ma jeszcze mniejsze znaczenie i po zmianie przepisów jeszcze więcej zalezy od technologii i inżynierów.
Ale jaka bieda zapanowała w tej F1. Dawniej zespoły wręcz pstrokate od sponsorów, a dzisiaj praktycznie zero sponsorów poza drobnymi naklejkami na nosach. A największa bieda to McLaren i Sauber...
@brylant_brylant 2004 w którym pochodzi większość rekordów było dozwolone aktywne zawieszenie, kontrola trakcji. Samochody były też ok 100 kg lżejsze. Silniki BMW i Ferrari osiągały ponad 950KM ciągłej mocy.
Komentarze (160)
najlepsze
2009 r. https://www.youtube.com/watch?v=seget3zOj_8
Jednak jest źle. Jest ku$#a tragicznie. ( ͡° ʖ̯ ͡°)
- silniki jak hehehe kosiarki
- to już nie to samo bo Kubicy nie ma
- nudy
3/4 ludzi, którzy to piszą widziała pół wyścigu 5 lat temu podczas niedzielnego obiadu przy ściszonym telewizorze. Ale kiedyś to było lepiej i nie pogadasz.
Jak ja nie mogę wybaczyć Robertowi tego wszystkiego...
Pojawienie sie czegos nowego to zazwyczaj efekt nie jasno sformułowanego zakazu budowania czegos takiego. "Naszczescie" FIA nadrabia i gdzies w połowie sezonu stwierdza, ze taka innowacja jest nieregulaminowa i roznice znikaja.
https://www.formula1.com/en/championship/inside-f1/rules-regs/2017-season-changes.html
PS. Te płetwy grzbietowe mają zmniejszać turbulencje (zaburzony ruch powietrza w okolicach przedniego zawieszenia) powietrza na tylnym skrzydle (bo jest niższe, więc ma to większy wpływ).
Jakbym to wiedział to zatrudniliby mnie jako inżyniera w ich zespole :P
Nie rozumiem tego narzekania na dźwięk silników. Bolidy F1 nigdy nie brzmiały przyjemnie, zawsze to był głośny wizg, dowolny seryjny samochód z V6 brzmi lepiej, nie mówiąc już o V8. Jeżeli teraz jest ciszej, to uważam to za zaletę.