@Perzu: Eh, morrowind, najlepsza gra w jaką grałem ;] Jednak mapa nie jest większa od tej z obliviona, zdecydowanie. W oblivionie są większe miasta, o wiele więcej przestrzeni, odrobinę więcej wszelakich jaskiń itd. W morrowindzie za to, ze względu na ograniczenia sprzętowe zastosowano "mgłę" która miała dość mały zasięg, co było dość dużą wadą z jednej strony, ale z drugiej świat wyglądałby dziwnie gdyby jej nie było, no i klimatu dodawała
Serio w Burnout Paradise jest aż tak duży świat ? Jak się przejeżdża całą mapę to porównywalna wielkość do GTA Vice City, przynajmniej ja odnosiłem takie wrażenie grając.
@Wojtini21: Patrrząc na te dwie mapy to wychodzi, że w niektórych miejscach ulice w Burnout mają prawie taką szerokość jak jedna wyspa w GTA... Jednym słowem marne to porównanie.
@sroka22: w Spore jest mapa wielkosci calej galaktyki. I kto przebije ;) ?
Takze takie porownania sa bez sensu. Porownywac bardzo szczegolowa mape miejska GTA4 do jakiegos RPG z terenem generowanym prawie losowo, jest bez sensu.
@uziel: w Microsoft Flight Simulator nawet większy - cała kula ziemska. W niektórych grach (nie pamiętam tytułów ale chodzi o takie kosmiczne rozwałki :P ) masz nawet cały kosmos :D
Fallout 3 miał sporą mapę. Poprzednie Fallouty też. A najlepsze jest to, że w Fallout 3 mapa była zawsze ciekawa i długo się po niej łaziło, nie to co w jakichś wyścigach, gdzie nawet nie zwracasz uwagi na otoczenie... lolz.
przecież tam świat to była po prostu mapa terenu w skali po której sobie chodziłeś a na prawdziwą mape przenosiło cie tylko gdy wszedłeś do miasta lub w przypadku losowego spotkania
Od siebie dodam, że seria Guild Wars posiada w całości taką mape: http://wiki.guildwars.com/images/7/7a/GW_Map.jpg - elona która jest przedstawiona na głównym zdjęciu w artykule to 1/3 całości, do tego jeszcze FoW, UW, RoT, mapy pvp itp, wszystko jest tu: http://wiki.guildwars.com/wiki/List_of_maps . Jednak muszę też dodać, że jest tam podróżowanie pomiędzy już odkrytymi miastami trzema kliknięciami, oraz gdy już się wszystko zbada co można powiedzieć to jest 600h gry pozostaje tylko maksowanie tytułów oraz
Komentarze (137)
najlepsze
Wszechświat nie jest z góry zaprogramowany, ale generowany w czasie rzeczywistym za pomocą kodowania proceduralnego
?
Takze takie porownania sa bez sensu. Porownywac bardzo szczegolowa mape miejska GTA4 do jakiegos RPG z terenem generowanym prawie losowo, jest bez sensu.
A sprobuj przejsc mape od gory do dolu, zajmie to chwilke :D
przecież tam świat to była po prostu mapa terenu w skali po której sobie chodziłeś a na prawdziwą mape przenosiło cie tylko gdy wszedłeś do miasta lub w przypadku losowego spotkania
Chciałem tylko napisać o tym, że porównanie nie jest za bardzo miaro dajny, co zresztą potwierdzili inni.