@kryniow: Potrzeba, aktualnie na terenie fabryki budowana jest nowa lakiernia, która ma być tam najbardziej zautomatyzowaną dotąd halą. Otwarcie ma nastąpić jakoś latem. Dostać tam pracę jest obecnie możliwe albo przez firmę pośredniczącą albo mając naprawdę dobre papiery i próbując rekrutować się bezpośrednio. Większość nowych zaawansowanych robotów jest tam stawiana przez firmy zewnętrzne i to one zajmują się obsługą i serwisem, starsze maszyny w większości obsługują pracownicy BMW, ale też nie
@bzyq81: Zgrzewanie jest też tańsze i szybsze. Z punktu widzenia wytrzymałości można by to spawać laserowo ale raz, że drożej, dwa, że wolniej a trzy - niektóre firmy i tak wybrane komponenty spawają laserowo. Zgrzewanie jest całkiem spoko i w kwestii wytrzymałości wcale nie jest tak źle jak można by na oko ocenić :) @brokenik
Nikt od zera tego nie projektował. Dziesiątki lat ulepszeń i doświadczenia. Dlatego nasza motoryzacja nie ma szans się w tym momencie rozwinąć. Chyba że ukradniemy niemcom technologie, tak jak oni okradli Polskę w 39 ( ͡°͜ʖ͡°)
@telpan: @booyaka88: BMW nie robi SOBIE hal produkcyjnych, zlecają to zewnętrznym firmom. Jedna z firm PRO w branży, która obecnie rozwija się w Polsce (a oczywiście wywodzi się
@jawor_pol: Takie informacje dostałem z pierwszej ręki. Wiem, że na 100% pomyliłem model bo zapomniałem który to był xD Jak dopasujesz czas i ilość robotów (140-160) to dojdziesz o którym modelu mówię :P
@NoiCoTera: Niestety ciężko byłoby to dopasować. Jest to możliwe jeśli większość części przychodzi już gotowa od firm zewnętrznych. Tak jak wspomniałem wyżej linia nad częścią której obecnie pracuje składa się 484 robotów, choć fragment podłogi, boki zewnętrzne, drzwi i maska dochodzą już gotowe.
Jak to jest? Dlaczego producent udostępnia takie filmy? Na teren fabryki pewnie normalnie nie wejdziesz, pilnie strzeżona, tajemnica handlowa. A tu się otwierają na świat i kawa na ławie możesz sobie dużo podejrzeć jak to robią.
@rswrc: Na teren fabryki są organizowane wycieczki, średnio po kilka-kilkanaście dziennie. Oczywiście nie ma możliwości chodzenia sobie byle gdzie, zwiedzanie odbywa się po wyznaczonych ścieżkach. Wycieczkę prowadzi specjalna osoba z mikrofonem, która opowiada o danym etapie montażu, zwiedzający (max 30 osób) są wyposażeni w bezprzewodowe słuchawki. Koszt to około 9 euro. Zresztą więcej info tutaj
Tak sobie oglądam i kombinuję czy jeśli oni od początku "życia" takiego BMW wiedzą do jakiego kraju trafi (a wiedzą na pewno) to czy jest różnica miedzy jakością wykonania na rynek niemiecki i dajmy na to polski? Na zasadzie analogi do proszków z Niemiec :-)
@wawelski5: Zwykły pracownik nie wie czy montuje kierownicę do polskiego czy niemieckiego BMW. Bo niby skąd miałby wiedzieć jeżeli dziennie montuje setki takich kierownic. Poza tym to są zbyt duże pieniądze by sobie pozwolić na niedoróbkę jakościową.
Pracuje w firmie robiacej elektronike dla najwiekszych graczy produkujacych samochody w Europie. Bardzo duzo wspolpracuje z BMW, Dailer i VW (czesci ida miedzy innymi do Audi). Zawsze lubilem Audi i prywatnie przymierzalem sie do zakupu, ale teraz widze jakie jest podejscie do dostawcow tych 3 firm i musze powiedziec, ze BMW to z cala pewnascia numer 1. Jak cos jest nie tak z czesciami, ktore montuja w swoich samochodach to zaraz sa
Komentarze (151)
najlepsze
Bardzo bym prosił o rozwinięcie tematu, m.in czy nadal potrzeba tam automatyków ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@telpan: @booyaka88: BMW nie robi SOBIE hal produkcyjnych, zlecają to zewnętrznym firmom. Jedna z firm PRO w branży, która obecnie rozwija się w Polsce (a oczywiście wywodzi się