Najbardziej podoba mi się opinia eksperta. :) Jakiś gość z inżynierii środowiska UP wypowiada się na temat budowy mostu, patrząc na niego "okiem eksperta". Dziennikarzom życzę więcej ogłady i pomyślunku. Chłopaki zrobili sobie wycieczkę na most z panem od hodowli marchewek, a tu nagle zaczynają się pytania o mosty. Biedny facet popieprzył tylko jakieś banały.
@_Liquid: "Koszt budowy obiektu wyniesie 576 mln zł." Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Most_R%C4%99dzi%C5%84ski ...zainteresowany, wszedłem na wiki i znalazłem tam link pt. "Projekt mostu (prezentacja PowerPoint)" jest to link do strony http://www.gddkia.gov.pl/ i musze przyznać, że bardzo ciekawa "prezentacja", bardzo dużo informacji, renderów, modelów, planów ...
Fajny obiekt mostowy. Potwierdzę że jest nowatorski, podwieszony i to na jednej podporze a przęsła żelbetowe i jeszcze uplasuje się w stawce najwyższych konstrukcji tego typu - nic nam nie pozostało niż tylko być dumnym z naszych inżynierów.
Nowatorskie bo dźwigar podwieszony do pylonu to betonowa skrzynka, ble.. nic w tym nowatorskiego, raczej poszli po cenie - beton jest o wiele tańszy od stali, a dla inwestora ważna jest końcowa cena obiektu. Zastosowanie tam betonu jest wręcz nie logiczne i kilkukrotnie zwiększa ciężar samego przęsła... przez co i same wymiary pylonu etc.
Potwierdzę że jest nowatorski, podwieszony i to na jednej podporze
Niestety... jak to w każdym materiale prasowym, są lekkie przekłamania, a pani z GDDKIA odpowiada troszkę bajki :).
Nowatorskie rozwiązania i z tego powodu opóźnienie? W sumie każda wymówka jest dobra, a żadnych nowatorskich rozwiązań (na skale, aby się nimi chwalić) to nie ma. Takim trochę innym od standardowe, jest sposób podwieszenia jezdni - obiekt ma pylon typu H, a jezdni dwie. jezdnie są podwieszone nie zależnie od siebie do "rączek" (ha,
Komentarze (77)
najlepsze
Protestuje ale na Moście Wschodnim.
Nie bardzo wiem jak chcesz to zrobić. :P
Ten most jest za niski, ale jeśli chcesz to zrobić z góry pylonu to zapewniam Cię, że się zdziwisz... :P
Nowatorskie bo dźwigar podwieszony do pylonu to betonowa skrzynka, ble.. nic w tym nowatorskiego, raczej poszli po cenie - beton jest o wiele tańszy od stali, a dla inwestora ważna jest końcowa cena obiektu. Zastosowanie tam betonu jest wręcz nie logiczne i kilkukrotnie zwiększa ciężar samego przęsła... przez co i same wymiary pylonu etc.
Potwierdzę że jest nowatorski, podwieszony i to na jednej podporze
taak.. szczególnie dziwne, że podwieszone
Nowatorskie rozwiązania i z tego powodu opóźnienie? W sumie każda wymówka jest dobra, a żadnych nowatorskich rozwiązań (na skale, aby się nimi chwalić) to nie ma. Takim trochę innym od standardowe, jest sposób podwieszenia jezdni - obiekt ma pylon typu H, a jezdni dwie. jezdnie są podwieszone nie zależnie od siebie do "rączek" (ha,
ot gospodarka