Spojrzenie na rozruch zimnego silnika przez kamerę termowizyjną
Oraz co nie co na temat zimowego oleju silnikowego dla niskich temperatur. Model samochodu to Subaru Crosstrek.
WuDwaKa z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 91
- Odpowiedz
Oraz co nie co na temat zimowego oleju silnikowego dla niskich temperatur. Model samochodu to Subaru Crosstrek.
WuDwaKa z
Komentarze (91)
najlepsze
https://www.youtube.com/channel/UClqhvGmHcvWL9w3R48t9QXQ
Sporo roznych tematow wytlumaczonych (zawieszenia, hamulce, oleje itp.) i to w oparciu o wiedze i fizyke a nie jakies mity wymysly domoroslych "mechanikow". Niezly dla fanow tuningu.
Drugi kanal ktory polecam to Schrodingers Box (bardziej diagnostyka)
@Knagov: Można zdefiniować różną emisyjność dla poszczególnych elementów. Z reguły w kamerkach za kilkaset $ tego nie zrobisz ale na ciekawszych sprzętach spokojnie. oczywiście potrzeba tyle skal ile ustawień emisyjności
A mial ciagnac do ok 1000 oC.
Ogrzewając kabinę chłodzisz silnik powietrzem ergo silnik dłużej pracuje w niekorzystnych warunkach.
Tyle z mechanicznego punktu widzenia. Z drugiej strony temperatura w samochodzie powinna być na tyle wysoka żebyś mógł jeździć bez kurtki (chodzi o pasy) więc chyba powinieneś rozważyć
Jeżeli chodzi o grzanie na zimnym silniku to tylko opóźnia nagrzanie do temperatury roboczej, termostat kieruje ciepły płyn chłodniczy z silnika do ogrzania kabiny przez co silnik dodatkowo sie ochładza, ale jak Ci zajdzie lodem wewnętrza część szyby to nic innego nie zrobisz.
Ja mam też na spółkę z moim facetem starego grand cherokee z benzynowym V8... i uważam że nowy Cherokee z fiatowskim dieslem jest nieporównywalnie lepszym autem do częstej jazdy w długie trasy po asfalcie.
Grand jest spoko żeby pojechać do Rumunii pod namiot na wakacje.
@Wasz_Pan: Nie zrozumiałeś, ale chyba wiesz, co masz robić. Silnik powinno się rozgrzewać, szczególnie przed jego dużym obciążaniem! Jednak (czysto z mechanicznego punktu widzenia, nie wliczamy tutaj komfortu i bezpieczeństwa) najlepiej to robić podczas delikatnej jazdy - silnik wtedy znacznie szybciej się ogrzeje - mniej obrotów zrobi będąc zimnym.
Na wiekszosci amerykanskich stacji Diesla nie znajdziesz a takiej z LPG wogole nie widzialem.
Komentarz usunięty przez moderatora