@wiksmo: Kiepski filmik, nic praktycznego się z niego nie dowiedziałem.
Czy jeśli wrzucam migacz, a jakiś samochód jest na drugim pasie to co wtedy zrobi mój samochód? Zmieni pas, nakrzyczy na mnie?
Załóżmy, że mamy ustawione na tempomacie 140kmh, jedziemy za ciężarówką 90kmh. W momencie zmiany pasa samochód przyśpiesza do 140km, ale jak mocno? Tak jakby był pedał gazu w podłodze? Na pół gwizdka? Można taki tryb jazdy zdefiniować? Czy może
Lepiej tak niż ostro butować w imię przedłużania przyrodzenia.
@Diabl0: No sory, ale jak zobaczyłem jak on rusza na światłach to lipa. czy nie może przy tylu czujnikach itp chociaż utrzymać prędkości pojazdu przed nim? Przecież w przeciwieństwie od człowieka jest w stanie monitorować przyśpieszanie bardzo dokładnie. I nie mowa tutaj o butowaniu, ale o dynamicznym ruszeniu z pod świateł a nie takim, że babcia na wózku obok Cię wyprzedzi.
@adrem_adacta: to problem wszystkich marek premium. siedziałem w audi za 350tys, nowe passaaty tak samo dramat w środku. plastik fantastik i brak ergonomii gdzie te czasy że wsiadało się do takiego audika i czuło się ten wypas od razu? Citroen ma dużo lepszy środek jeszcze gorzej z miejscem z tyłu, ciasno w cholerę, miejsca na nogi tyle co w yarisie tłumaczenie jest takie że dużo miejsca z tyłu mają mieć auta
@RafB: To wciąż zupełnie co innego. Tak jak mówiłem - aktywny tempomat i asystent utrzymania między liniami, ten w Mercedesie ma znacznie większe możliwości, np. sam potrafi zmienić pas, czy zatrzymać się do zera. Działa dużo bardziej aktywnie niż w Kii i innych samochodach, gdzie też czasem się da trochę pojechać "z autopilotem", gdy włączymy tempomat i korygowanie toru jazdy.
Gardzę autopilotami. Jedynie kiedy faktycznie powinno się takie coś przydać to momencie właśnie gdy kierowca uśnie, czy straci przytomność, wtedy bezpieczny zjazd na pobocze awaryjne + powiadomienie systemu alarmowego gdy kierowca nie reaguje.
Tylko że w tesli też trzeba pilnować samochodu. Dopiero w nowych teslach jest hardware umożliwiający jazdę autonomiczną. Ale i tak jeszcze trzeba poczekać na update który to aktywuje. A co do mercedesa to w porę się zaczęli budzić... System w tesli dostępny od chyba już dwóch lat to dla nich nowość..
Komentarze (13)
najlepsze
Czy jeśli wrzucam migacz, a jakiś samochód jest na drugim pasie to co wtedy zrobi mój samochód? Zmieni pas, nakrzyczy na mnie?
Załóżmy, że mamy ustawione na tempomacie 140kmh, jedziemy za ciężarówką 90kmh. W momencie zmiany pasa samochód przyśpiesza do 140km, ale jak mocno? Tak jakby był pedał gazu w podłodze? Na pół gwizdka? Można taki tryb jazdy zdefiniować? Czy może
"nakrzyczy" - wykryje że jest tam auto i nie zmieni pasa
Tak samo jak w tradycyjnym tempomacie przy resecie. Zazwyczaj zależy to od wcześniejszego "stylu" jazdy
@Diabl0: No sory, ale jak zobaczyłem jak on rusza na światłach to lipa. czy nie może przy tylu czujnikach itp chociaż utrzymać prędkości pojazdu przed nim? Przecież w przeciwieństwie od człowieka jest w stanie monitorować przyśpieszanie bardzo dokładnie. I nie mowa tutaj o butowaniu, ale o dynamicznym ruszeniu z pod świateł a nie takim, że babcia na wózku obok Cię wyprzedzi.
gdzie te czasy że wsiadało się do takiego audika i czuło się ten wypas od razu? Citroen ma dużo lepszy środek
jeszcze gorzej z miejscem z tyłu, ciasno w cholerę, miejsca na nogi tyle co w yarisie
tłumaczenie jest takie że dużo miejsca z tyłu mają mieć auta