Skrzyżowania diamentowe zyskują na popularności w USA
Pierwsze testowe skrzyżowanie diamentowe powstało w 2009 roku. Po latach testów i analiz koleje powstają jak grzyby po deszczu. Z 26 kolizyjnych stref na tradycyjnym skrzyżowaniu na diamentowym zostało tylko 14. Z 3 cykli rozjazdowych zostały 2. Wszystko dla lepszego ruchu aut, pieszych i cyklistów.
Nutaharion z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 228
- Odpowiedz
Komentarze (228)
najlepsze
We Włoszech jest węzeł drogowy tak zaprojektowany. Spróbuję znaleźć
http://www.boras.se/images/18.82f0a312665003f0d800046640/1390353165623/Viaredsrondellen.gif
1. Łatwo włączyć się do ruchu - długie pasy rozbiegowe i zjazdowe bez dużych promieni skrętu z i na autostradę.
2. Duży promień ronda - bez problemów dla dużych aut i płynność ruchu bo nie trzeba zwalniać przed rondem do małych prędkości (mam na myśli 0 - 15km/h) jak nic nie jedzie.
3. Pomylisz zjazd na autostradzie - możesz bardzo łatwo na nią wrócić.
@nauka-transport: A w dodatku jak nie jesteś pewien którym zjazdem zjechać, bo np. nawigacja się zgubiła a nie znasz terenu, to możesz przejechać takie rondo na około lewym pasem, ogarnąć zjazdy i wybrać właściwy. Super rozwiązanie. Gość, który wymyślił rondo to był geniusz.
Amerykanie Road nie znają to raz, dwa wielkie ciężarówki muszą mieć dużo miejsca na skręt.
Pozatym tam są światła 400m dalej więc będzie gdzieś zator, lepiej synchronizacja niż chaos.
tutaj wrzucałem inny wyszukany pomysł:
http://www.wykop.pl/wpis/17550449/transport-drogi-urbanistyka-ciekawy-pomysl/
@WilkEurazjatycki
W Stanach (bo chyba w USA to rozwiązanie celuje) zjazdy w miastach są co 1-2 mile.