@kinollos: dokładnie. Tutaj całą robotę zrobiły systemy elektroniczne. Nowe auta pod tym względem są lata świetlne do przodu. Gdyby wyszedł z takiego poślizgu autem bez systemów stabilizacji toru jazdy albo takim z jedną z pierwszych wersji tych systemów można by mówić o umiejętnościach.
Wszystko zostało powiedziane ale i tak muszę napisać. Tutaj kierowca jedyne co zrobił to wcisnął hamulec (błędnie) i kontrował (ile mu pozwolił samochód) kierownicą. Resztę zrobił ESP i inne systemy. Nie żebym umiał lepiej ;)
@Xenoth: Nie blednie, teraz taka jest szkoła, bo wszyscy mamy ABS (albo prawie wszyscy - witamy w PL). Stad takie a nie inne zalecenie, bo im mniejsza predkosc tym latwiej zapanowac nad autem.
@Xenoth: Nie sądzisz, że elektronice to wszystko jedno, bo pewnie działanie systemów abs, esp i innych takich jest nadrzędne od tego co wciska kierowca?
Hehehehehe. Ja tu widzę panikę i stopę na hamulcu, dociążenie przodu przy uciekającym tyle.. hmmm bardzo rozsądne rozwiązanie, nie powiem. W sumie to przeszkadzał wszystkim systemom pracować ale i tak dały radę. Już lepiej by było jak by nie wciskał ani gazu ani hamulca hehe.
Ale prawdę mówiąc jeśli ucieka tył to hamowanie jest najgorszym co można zrobić.
@SwiniaczXXX: W przypadku kiedy systemy nad nami nie czuwają to bez wątpienia, sam zdębiałem co on robi w pierwszym momencie. Ale w takim samochodzie z taką ilością elektroniki, to chyba bez większego znaczenia?
@anonim1133: Nie jestem w stanie na to odpowiedzieć autorytarnie bo nie znam dokładnej technologii działania systemów kontroli trakcji/stabilności w tym samochodzie. Jeśli ESP potrafi automatycznie przyhamować w zakręcie wewnętrzne koło tak by "dokręcić" zakręt to podejrzewam, że w takiej sytuacji kiedy wyczuwa poślizg obu osi delikatnie zaciska hamulce odpowiednich kół. Poza tym zauważ, że już na początku poślizgu widać reakcję samochodu, później zapalają się światła stopu czyli gość hamuje mocno i
Komentarze (28)
najlepsze
@Xenoth: Nie sądzisz, że elektronice to wszystko jedno, bo pewnie działanie systemów abs, esp i innych takich jest nadrzędne od tego co wciska kierowca?
@SwiniaczXXX: Czyli jednak nie przeszkodził? :P
@SwiniaczXXX: W przypadku kiedy systemy nad nami nie czuwają to bez wątpienia, sam zdębiałem co on robi w pierwszym momencie. Ale w takim samochodzie z taką ilością elektroniki, to chyba bez większego znaczenia?