takie eot - moim skromnym zdaniem manuale powinny być tylko w samochodach typowo sportowych, do reszty tylko automat - pali więcej ale są znacznie bezpieczniejsze (szczegolnie dla kobiet) - no i ta wygoda, do puki przypadkowo nie trafiłem na auto z automatem uwazałem ze to zbędny luksus, po przejechaniu +100 tys km na automacie - nigdy wiecej manuala!
@porner: A ja nie przepadam za sportówkami z manualem. Czemu? Zmiany biegów absorbują dużo Twojej uwagi, a przy jeździe torowej wbicie złego biegu, czy spalenie sprzęgła to nie problem. Kolejne niebezpieczeństwo, to złe zgranie sprzęgło - gaz w mocnym tylnonapędowcu w zakręcie czy na mokrej nawierzchni. Mała pomyłka i mamy zerwanie przyczepności. Wolę zdecydowanie szybki automat.
Poniosło kogoś z tą opinią. CVT jest conajwyżej lepsze od semiautomatów, czyli w praktyce nakładki automatyzującej manualną skrzynie biegów. No i to by było na tyle. O ile w 70km małym aucie miejskim to nie ma wiekszego problemu, o tyle Jeżdżenie Dieselem z CVT to jest tragedia
Użytkownicy samochodów ze skrzyniami CVT najczęściej narzekają na "hałas" podczas przyspieszania, związany z utrzymywaniem wysokiej prędkości obrotowej silnika. Jeżeli aż tak to im przeszkadza to mogą skorzystać z np. trybu zmiany biegów manetkami znajdującymi się przy kierownicy by zasymulować "normalny" samochód trwoniąc przy tym zalety CVT.
Co kogo obchodzą teoretyczne rozważania nad równaniami sił i momentów, skoro nie uwzględniono w nich kosztów utrzymania ani zużycia paliwa, braku możliwości hamowania silnikiem etc.
Dobra sprawa wygląda tak, mojej pani kupiłem 9 lat temu Punto 1.2 HGV czy jakoś tak sie nazywało , rocznik 2001, 80 kucy pod maska i japońska skrzynka CVT. 10 sek do setki bez worków kartofli i z jednym człowiekiem w środku, max chyba ze 200. Olej w skrzyni wymieniony 2 razy, nigdy najmniejszego problemu ze skrzynia zrobione 120 tysi. Z autem były inne problemy, koniec końców zatarłem silnik bo aby przeglądy
Komentarze (13)
najlepsze
Wolę zdecydowanie szybki automat.
zależy czym jeździsz.
CVT jest conajwyżej lepsze od semiautomatów, czyli w praktyce nakładki automatyzującej manualną skrzynie biegów.
No i to by było na tyle.
O ile w 70km małym aucie miejskim to nie ma wiekszego problemu, o tyle
Jeżdżenie Dieselem z CVT to jest tragedia
Jeżeli aż tak to im przeszkadza to mogą skorzystać z np. trybu zmiany biegów manetkami znajdującymi się przy kierownicy by zasymulować "normalny" samochód trwoniąc przy tym zalety CVT.