Fakt, że Odyseja Kosmiczna była uwzględniona w tym zestawieniu ale przykład był taki sobie. Ten film jest po prostu przepiękny i dziwię się dlaczego autor wybrał właśnie taki przykład ( ͡º͜ʖ͡º) W ogóle filmy Stanleya Kubricka charakteryzują się przepięknymi kadrami. Brakuje również według mnie jakiegoś przykładu z Barry'ego Lyndona.
Kadr niczym wyciągnięty z jakiegoś XVIII wiecznego obrazu przedstawiający upadłych arystokratów (⌐͡■͜ʖ
@dark_Globe: Barry Lyndon, podobnie jak tegoroczny Revenant, został nakręcony prawie wyłącznie przy użyciu światła naturalnego, bądź z epoki (świece). By móc sprawnie filmować w tak niesprzyjających warunkach, jeśli chodzi o światło, Kubrick wykorzystał specjalnie przerobione obiektywy Zeiss f/0.7, które zostały wykonane najpierw na potrzeby NASA.
@sirrek: Tak wiem, czytałem o tym. W ogóle ciekawa sprawa... kręcisz film o arystokratach i korzystasz z obiektywu NASA. Efekt jest po prostu powalający ( ͡°͜ʖ͡°) Kubrick słyną swoją drogą z tego, że dbał właśnie o realizm (przykład z tym światłem naturalnym i świecami)
Całkiem fajne, ale w wielu przypadkach wybrane ujęcia są dla mnie zupełnie zwyczajne i niecharakterystyczne; szczególnie to z Drive mi się rzuciło w oczy - ten film jest tak fajnie nakręcony, że znalazłbym 20 innych ujęć, które bardziej oddają jego klimat lub fabułę. Oczywiście lista subiektywna, więc nie ma co się czepiać, ale w wielu przypadkach ujęcia są "nijakie" - takie zwyczajne.
Już kiedyś komentowałem ten sam zbiór ujęć gdzieś na FB - zwyczajne, losowe fragmenty. W wielu przypadkach (jeśli nie w każdym) można by strzelić screena minutę czy dziesięć później i zrobić podobny zbiór.
Było niedawno :) jeśli ktoś chce poddajcie zdjęcie to postaram się odpowiedzieć dlaczego jest takie WOW - ostatnio jak było robiłem analize kilku scen.
Zauważcie, że większość bazuje na postaciach/elementach w środku kadru lub wyraźnych zarysowanych liniach zwężających się do środka kadru. Jest to tak nienaturalne dla naszych oczu (w rzeczywistości rzadko mamy z czymś takim do czynienia), że aż nas lekko świeżbi w oczy i dlatego wydaje się takie fajne inne
Wszystkie kadry które pokazałeś bazują na liniach i wysokości kamery
Oldboy - jak pisałem wyżej linie zwężające się do góry i środka kadru. No i kadr z góry filmu nie widziałem ale pokazuje nam to, że zapewne typ na kolanach jest posłuszny a ten tym pokazany od góry to jakiś wazniak co widać bo taki kadr z połączeniu z liniami go wydłuża i powiększa. Dodatkowo główna postać się w idealnie
@M4h00n: niby z pozoru brzmi to sensownie, ale dla mnie to klasyczne dorabianie piździe uszu. Coś jak analiza wiersza i znajdywanie tam rzeczy, o których nawet sam autor nie wiedział.
1. Mroczny Rycerz. Jakie linie??? Weź sobie dowolny kadr z Nowego Jorku, gdzie pełno drapaczy chmur, ulic, przecznic, przejść dla pieszych, płotów, latarń itp. i będziesz mógł narysować 100 linii na każdym kadrze. I co? I nic! Myślisz, że gdyby zamiast
A ja dodam jeszcze mało znany polski film pt. "Mniejsze niebo" z Romanem Wilhelmim, i wspaniałe ujęcia dworca we Wrocławiu. Niestety, nie posiadam jakichś dobrych fotek, bo brak aktualnie dobrej jakości kopii w necie.
Z ostatnich to Revenant jest małym dziełem sztuki jeżeli chodzi o scenografię i prace kamery, ale czego innego można było się spodziewać po takim duecie.
Kadry bardzo ładne same w sobie, ale najbardziej podoba mi się ich dobór, bo dla kogoś znającego konkretny film bardzo dobrze oddają symbolicznie jego przesłanie i klimat.
Odkąd zacząłem wchodzić na imgur'a to zorientowałem się skąd te wszystkie wykopowe śmieszki biorą gify/obrazki. 90% imgura na drugi dzień jest na mirko/głównej.
Komentarze (85)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
Kadr niczym wyciągnięty z jakiegoś XVIII wiecznego obrazu przedstawiający upadłych arystokratów (⌐ ͡■ ͜ʖ
W wielu przypadkach (jeśli nie w każdym) można by strzelić screena minutę czy dziesięć później i zrobić podobny zbiór.
Zauważcie, że większość bazuje na postaciach/elementach w środku kadru lub wyraźnych zarysowanych liniach zwężających się do środka kadru. Jest to tak nienaturalne dla naszych oczu (w rzeczywistości rzadko mamy z czymś takim do czynienia), że aż nas lekko świeżbi w oczy i dlatego wydaje się takie fajne inne
Wszystkie kadry które pokazałeś bazują na liniach i wysokości kamery
Oldboy - jak pisałem wyżej linie zwężające się do góry i środka kadru. No i kadr z góry filmu nie widziałem ale pokazuje nam to, że zapewne typ na kolanach jest posłuszny a ten tym pokazany od góry to jakiś wazniak co widać bo taki kadr z połączeniu z liniami go wydłuża i powiększa. Dodatkowo główna postać się w idealnie
1. Mroczny Rycerz.
Jakie linie??? Weź sobie dowolny kadr z Nowego Jorku, gdzie pełno drapaczy chmur, ulic, przecznic, przejść dla pieszych, płotów, latarń itp. i będziesz mógł narysować 100 linii na każdym kadrze. I co? I nic!
Myślisz, że gdyby zamiast
Komentarz usunięty przez moderatora