To tak jakby klaskać kierowcy autobusu, że dojechał do zatoczki przy przystanku. Bez przesady, bezpieczne lądowanie jest jego obowiązkiem, między innymi do tego był szkolony, za to mu płacą i jakby nie było, również w jego interesie jest to, żeby się nie rozbić o pas.
Ha, wlasnie skonczylem kółko nad wirtualnym Hongkongiem w FSX. Wykop trafił akurat na czas! :). Swoją drogą - jestem zarówno pod wrazeniem filmiku, jak także tego, jak ACES Team odwzorowało symulację latania w FSX - bo pomijając szczegóły to wygląda podobnie, a lotnisko faktycznie swieci się, jak choinka.
Swoją drogą na filmiku widać, że pilot często lata na tej trasie - nawet nie zwolnił do końca, tylko od razu wybrał własciwą drogę
FSX jest świetny. Dla tych których nie stać polecam FlightGear http://www.flightgear.org/ , nie jest wprawdzie on aż tak rozbudowany jak FSX, ma słabszą grafikę, nie można dokupić sobie za paręset złotych fajnego modelu (ogólnie to nie ma w ogóle wsparcia od firm komercyjnych), ale fizyka lotu niektórych modeli jest bardzo realistyczna. Głównym modelem lotu jest JSBSim stworzony przez całkiem łebskich facetów: http://jsbsim.sourceforge.net/about.html . Co ciekawe widziałem kilka projektów opartych o flightgear, m.in.
Apron Cargo na Okęciu jest jeden. Dlatego po lądowaniu nikt nie musiał mu mówić, żeby skręcić w prawo na Alphe (drogę kołowania, która wiedzie wprost na apron cargo).
Skręca się pedałami, które kierują zarówno sterem kierunku na ogonie, jak i przednim kołem. Ewentualnie można sobie pomagać hamulcami, które są sterowanie osobno dla obu stron.
Mistrzu tak to się w Cessnie steruje, w ERJ do sterowania kółkiem służy ten uchwyt czarny po lewej stronie; w większości samolotów po ziemi jeździ, a dokładniej "kołuje " kapitan.
Czy ktoś mi powie jak się skręca kołami podczas jazdy na lotnisku? Bo rozumiem, że wolant jest do lotek na skrzydłach, ale tego manewru na ziemi nie da się wykonać.
Skręca się pedałami, które kierują zarówno sterem kierunku na ogonie, jak i przednim kołem. Ewentualnie można sobie pomagać hamulcami, które są sterowanie osobno dla obu stron.
Ja kiedyś chciałem być kierowcą autobusu miejskiego. Jest to fajniejsza praca od bycia pilotem, ponieważ można przyciskami otwierać i zamykać wszystkie drzwi, oraz włączać brzęczyk.
Fakt, że ten film kręcony był akurat z jump seatu, ale też i bez przesady. Dosyć często zdarza się, że pilot nielecący (monitorujący) zrobi jakieś zdjęcie z podejścia lub film. A polityka linii lotniczych jest akurat w tej kwestii różna (niektóre surowo zabraniają, inne akurat takich sytuacji nie regulują).
Komentarze (120)
najlepsze
Swoją drogą na filmiku widać, że pilot często lata na tej trasie - nawet nie zwolnił do końca, tylko od razu wybrał własciwą drogę
Skręca się pedałami, które kierują zarówno sterem kierunku na ogonie, jak i przednim kołem. Ewentualnie można sobie pomagać hamulcami, które są sterowanie osobno dla obu stron.
Mistrzu tak to się w Cessnie steruje, w ERJ do sterowania kółkiem służy ten uchwyt czarny po lewej stronie; w większości samolotów po ziemi jeździ, a dokładniej "kołuje " kapitan.
http://www.airliners.net/photo/LOT---Polish/Embraer-ERJ-170-100ST-170ST/1504107/L/&sid=75638a65e40160266f3b59b160c9e941
Komentarz usunięty przez moderatora
pzdr
Bzdura.