@Unco: od razu przypomina mi się "Bard's Tale" (swoją drogą, genialna gra, troszkę prymitywna, nastawiona raczej na walkę i raczej linowa, ale klimat i humor - duuuuuuużo powyżej przeciętnej) - tak do wyboru w dialogach zawsze było tylko :) i :(.
Do Wiedźmina to się nawet nie umywa... Niektóre opcje dialogowe w Wiedźminie (szczególnie te kluczowe - z upływającym czasem) powodowały u mnie, że przez długi czas zastanawiałem się "czy dobrze wybrałem" oraz "co by było gdyby" ( ͡°͜ʖ͡°) No i tym sposobem chcąc-niechcąc musiałem przejść grę 3 razy ( ͡°͜ʖ͡°)
@Balzack: Na szczęście większość decyzji przeze mnie podejmowanych w wiedźminie dawało satysfakcjonujący rezultat, zawsze zostawiałem sejwa sprzed tego kluczowego wyboru, ale ostatecznie po przejściu gry uznałem, że jestem usatysfakcjonowany i... przejdę wieśka ponownie jak wypuszczą wszystkie DLC a sam będę mógł zagrać w trochę lepszej jakości niż ~średnie...
Najsmutniejsze jest to że gracze dostają to co chcą. W sumie to co chce większość z nich. A tak naprawdę to co wąska grupa krzykaczy na forach sobie wywalcza.
Z jednej strony wymagamy od twórców żeby słuchali głosu graczy a z drugiej to co oni chcą jest gównem. Rozwiązaniem problemu były by indyki albo młode studia. I tutaj kolejny problem bo młode studia zwykle nie mają doświadczenia/nie mają kasy a indyki zwykle
@Nicolai: Postradałeś chyba zmysły jeśli to co wkleiłeś wygląda lepiej niż F4. Fallout może przepiękny nie jest jak Wiesiek ale daje radę. Tak wygląda u mnie na ultra/high wcale nie na jakims wyjątkowo mocnym sprzęcie.
@Nicolai: Nawet modowany Skyrim jest brzydszy niż Fallout, ale nadrabia klimatem. Fallout jak na świat po zagładzie jest zbyt kolorowy i co gorsza klaustrofobiczny a powinien być bardziej szarobury i spokojny. Z resztą Bethesda i tak koncertowo #!$%@?ła przeniesienie gry o 200 lat do przodu. Rozumiem, że przez mutanty i wszechobecną radiację można w 200 lat nie odbudować cywilizacji, choć życie w gruzowiskach i lepiankach po takim czasie to zdecydowana przesada,
@MichasQGP: Czy ja wiem? Pograłem chwilę i grafika aż tak nie przeszkadzała (napewno jest dużo lepsze niż w fallout 3 w dniu premiery), bardziej chodziło mi o mechanikę strzelania, eksplorację, klimat lokacji, muzykę.
"Przez" Wieśka teraz już każda gra nie będzie taka sama i jak nie zdobędzie GOTY, to nie wiem. Ja na szczęście w większości wybieram słusznie, więc gra była tym bardziej epicka dla mnie. W przyszłym roku kupię ponownie, ale już GOTY ( ͡º͜ʖ͡º) i przejdę ponownie z dodatkami. Niesamowita gra.
Mi najbardziej przeszkadza w tych dialogach że są wręcz łopatoligiczne. Najlepsze linie dialogowe to najprostsze odpowiedzi (tak, nie). Żadnych niuansów, ironi, sugestii. W F1, F2 i New Vegas trzeba było się zastanowić ile i jakie informacje przekazywać w rozmowie. Zresztą główny wątek fabularny jest równie prostacki:
@Duckkiller: Najgorsze jest to, że mimo bycia przywódcą frakcji nie masz żadnego wpływu na jej działanie. Celem fabuły w tej grze jest danie pretekstu by gdzieś pójść i kogoś zabić, gdyby ją wyciąć i zostawić samą eksplorację tytuł nic by nie stracił.
Na koniec gdy już się wybrało frakcję miałem nadzieję, że uda mi się rozwiązać problem pozostałych dwóch w sposób bez rozlewu krwi. Wybierałem każdą dostępną opcje dialogową zaznaczającą to. I co na koniec? Musiałem #!$%@?ć wszystkich. Nie było możliwości pójścia do "Trasy" i przekonania ich na stronę instytutu. Zadanie "Zabij przywódce trasy" więc idę i zaczynam rozmowę z tą babką i każda opcja kończyła się "Idź sobie". Mimo max charyzmy nie mogłem
@Tymariel: To jest właśnie najgorsze - nie ważne co powiesz, rezultat rozmowy zawsze jest taki sam. Początek filmiku świetnie to obrazuje, uśmiałem się. Wytrzymałem tylko chwilę po przebudzeniu z hibernacji. Ta gra nie ma nic z RPG'a...
Tego jeszcze nie było, żeby w grze na takim poziomie ''kultowości'' musieć na siłę szukać plusów...porażka. Ja sam olałem po 14h rozgrywki i nie mam zamiaru wracać. Zamiast wciągać i intrygować powoduje tylko - eeeeehhhhhh - i wyjście na pulpit po kolejnym identycznym quescie z rzędu.
Ameryki nie odkryli, zachęcam do przejrzenia tagu #fallout4 (w szczególności moich wpisów). Fallout 4 to porażka pod każdym względem, a dialogi są jednymi z wielu mankamentów tej gry. Poniżej przykład na to, że w tej grze nie ma wyborów (tzn. są ale iluzoryczne):
@vforvendetta: 5 lat? Wydaje mi się, że oni to na szybko klepnęli w 2 lata max. Zaczęli pewnie robić niewiele wcześniej niż była zapowiedź, a była dosyć późno.
Hmm czyli okazało się, że Bethesda nie umie kompletnie pisać dialogów, historii i questów. Nie może być! Wcale nie było tak, że w Skyrimie zostawało się arcymagiem bo "akurat obok przechodziłem", a nie umiem nawet jednego spella. Światy Bethesdy zawsze był wypełnione masą interesujących, jednowymiarowych, naprawdę żyjących (staniem w jednym miejscu i gapieniem się w ścianę) postaci! Świat zawsze reagował na poczynania gracza (który jest Arcymagiem i jednocześnie nosiwodą w innej gildii).
Czyli potwierdzenie tego co słyszałem już od praktycznie wszystkich i co sam zaobserwowałem grając chwilę u znajomego. Fallout 4 to całkowita porażka jako RPG, i jako taki F/T PS.
Ze swojej strony polecam nowy ShadowRun: Hongkong. O ile dialogi i opisy są zaledwie rewelacyjne (a nie fenomenalne jak w Dead man's switch i Dragonfall) to oprawa graficzna, muzyczna i oczywiście fabuła czynią ten RPG ze wszech miar godnym polecenia.
Gry robią coraz bardziej "każualowe". Ludzie po pracy chcą odpalić grę i po prostu miło spędzić czas, nie chcą za bardzo główkować, "uczyć" się gry. Takich "niedzielnych" graczy jest coraz więcej, a populacja prawdziwych hardkorowych graczach się nie zmienia.
wbiłem 20+level i zaczyna mnie ta gra wkurzać grałem we wszystkie części i po pierwsze jest łątwa nawet na hardzie po drugie jest dużo bugów które w trakcie rozgrywki są zajebiście upierdliwe. Pomijam kwestie dialogów które mnie załamały, pozostają praktycznie bez wpływu na rozgrywkę a jak czasem wbijesz żółtą czy czerwoną odp. to zalapiesz pare kapsli. Grafike mam gdzies nie o nia w tej grze chodzilo zawsze. Taki moj maly tip co
@uchamAszeAtki: Ta gra skupiała sie na jednym: "NOWY FALLOUT A JA CIE ALE ZAJE GRAFA ". Wieli F3, podkręcili grafę, narobili lokacji a potem 2 miechy przed premierą "a wiecie co, jeszcze questy by trzeba, to ten napiszcie 50x żeby szli ileśtam zabić potworków".
Komentarze (99)
najlepsze
1. ???
2. :)
3. :(
4. xD
i taki zestaw obowiązuje w każdym przypadku
Niektóre opcje dialogowe w Wiedźminie (szczególnie te kluczowe - z upływającym czasem) powodowały u mnie, że przez długi czas zastanawiałem się "czy dobrze wybrałem" oraz "co by było gdyby" ( ͡° ͜ʖ ͡°)
No i tym sposobem chcąc-niechcąc musiałem przejść grę 3 razy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
to też linijka
Z jednej strony wymagamy od twórców żeby słuchali głosu graczy a z drugiej to co oni chcą jest gównem. Rozwiązaniem problemu były by indyki albo młode studia. I tutaj kolejny problem bo młode studia zwykle nie mają doświadczenia/nie mają kasy a indyki zwykle
Komentarz usunięty przez moderatora
Fallout jak na świat po zagładzie jest zbyt kolorowy i co gorsza klaustrofobiczny a powinien być bardziej szarobury i spokojny.
Z resztą Bethesda i tak koncertowo #!$%@?ła przeniesienie gry o 200 lat do przodu. Rozumiem, że przez mutanty i wszechobecną radiację można w 200 lat nie odbudować cywilizacji, choć życie w gruzowiskach i lepiankach po takim czasie to zdecydowana przesada,
Ja na szczęście w większości wybieram słusznie, więc gra była tym bardziej epicka dla mnie.
W przyszłym roku kupię ponownie, ale już GOTY ( ͡º ͜ʖ͡º) i przejdę ponownie z dodatkami.
Niesamowita gra.
F4 nie ma startu do Bitchera.
@Danny10: wybierałem*
Opcja #1: http://i.imgur.com/nnh0uqW.jpg
Opcja #2: http://i.imgur.com/Dea4Xsy.jpg
Opcja #3: http://i.imgur.com/RHwkjQy.jpg
Czego nie wybierzemy kończymy na tym samym. To ma być ten super hit?
No i są jeszcze te grafiki doskonale
Ze swojej strony polecam nowy ShadowRun: Hongkong. O ile dialogi i opisy są zaledwie rewelacyjne (a nie fenomenalne jak w Dead man's switch i Dragonfall) to oprawa graficzna, muzyczna i oczywiście fabuła czynią ten RPG ze wszech miar godnym polecenia.
@uchamAszeAtki: eee... nie.
https://i.ytimg.com/vi/JgJY9Sof0NA/maxresdefault.jpg
https://i.ytimg.com/vi/t7A7zb6B8Vs/maxresdefault.jpg
https://i.ytimg.com/vi/WIob8M2MEcE/maxresdefault.jpg
http://www.mdolla.com/2015/06/comparing-graphics-of-fallout-4-to.html
Ale animacje mogą być do dupy, w końcu to Bethesda...