@slimax: woda destylowana nie jest dobra do picia. Czując pragnienie oprócz wody potrzebujesz jeszcze napić się substancji w niej rozpuszczonych, np magnez, wapń itp
@agablazej: brzydki, czy ładny to kwestia dyskusyjna, ale napewno ma zwracać na siebie uwagę, bo jeśli osoba "ciekawska" zobaczy takie auto, to będzie chciała dowiedzieć się czemu jest takie, a nie inne i dowie się, że jest napędzane ogniwami wodorowymi.
Wodór wcale nie jest paliwem ekologicznym a wręcz przeciwnie! Obecnie produkuje się go z gazu ziemnego, ropy lub węgla. Przy produkcji tony wodoru z gazu ziemnego powstaje 9ton CO2, a przy produkcji z węgla 19ton CO2. Natomiast na tonę benzyny przypada ok 0,5 tony CO2
@Eagle_Elephant: Podobnie jak samochody elektryczne nie są ekologiczne, bo nie liczy się ekologia samochodu, tylko ekologia pozyskanego do niego paliwa.
Podobnie jak samochody elektryczne nie są ekologiczne, bo nie liczy się ekologia samochodu, tylko ekologia pozyskanego do niego paliwa.
@CichyBob: To nie jest takie proste. Elektrowni nie wyłącza się na noc, więc różnie się kombinuje jak nadwyżkę prądu wykorzystać. Wiele firm ma niższe taryfy na prąd w nocy, zresztą niektórzy odbiorcy prywatni też mają taką opcję. Istnieją także specjalne zbiorniki wodne, do których w nocy wpompowuje się wodę z nadwyżek energii
Ehh...pracowałem przez prawie rok przy rozwoju tej technologii (tyle, że dla Suzuki) i zrezygnowałem z pracy, gdyż na dłuższą metę ta technologia nie ma przyszłości:
-brak infrastruktury dystrybucji wodoru - to nie benzyna gdzie zatankujesz co 20 km ani prąd, który "tankujesz" pod domem -żywotność modułów PEM to max 3600 godzin (teoretyczna); jakiekolwiek związki siarki czy tlenku węgla to blitzkrieg dla membran -CENA - bez platyny ani rusz, wiadomo jaka jest jej
@Wujek_Fester: jaką uczelnie skończyłeś? Jak udało Ci się dostać do Suzuki? Pracowałeś zdalnie czy na miejscu? Jakie poniosłeś konsekwencję za to, że wycofałeś się z projektu?
Kretyństwem jest używanie prądu do wytworzenia wodoru z wody po to aby w ogniwach paliwowych wytworzyć z niego prąd i wodę skoro możemy użyć bezpośrednio prądu. Sprawność energetyczna tego procesu jest żadna. Zamiast się bawić w ogniwa paliwowe przeznaczyli by lepiej kasę na badania nad bateriami z elektrodą z grafenu ( ͡º͜ʖ͡º) albo supercap'ami.
@TatusBogus: To już raczej będzie "kilkanaście lat temu". Pamiętam wywiad z nim i pytanie: "przecież wodór jest niebezpieczny, co Pan na to?" ... a gość: "benzyna również ( ͡º͜ʖ͡º)"
Komentarze (122)
najlepsze
@kubapolice: ...pomyśleli twórcy Multipli (zapominając o wodorze) ( ͡º ͜ʖ͡º)
@CichyBob: To nie jest takie proste. Elektrowni nie wyłącza się na noc, więc różnie się kombinuje jak nadwyżkę prądu wykorzystać. Wiele firm ma niższe taryfy na prąd w nocy, zresztą niektórzy odbiorcy prywatni też mają taką opcję. Istnieją także specjalne zbiorniki wodne, do których w nocy wpompowuje się wodę z nadwyżek energii
-brak infrastruktury dystrybucji wodoru - to nie benzyna gdzie zatankujesz co 20 km ani prąd, który "tankujesz" pod domem
-żywotność modułów PEM to max 3600 godzin (teoretyczna); jakiekolwiek związki siarki czy tlenku węgla to blitzkrieg dla membran
-CENA - bez platyny ani rusz, wiadomo jaka jest jej
Jak udało Ci się dostać do Suzuki? Pracowałeś zdalnie czy na miejscu?
Jakie poniosłeś konsekwencję za to, że wycofałeś się z projektu?
@atelegimelka: Z wyjątkiem Krakowa.