@januszejanuszy: miałem okazję widzieć na żywo. Robi wrażenie. ( ͡°͜ʖ͡°) Port DCT w Gdańsku przystosowany jest do rozładunku największych kontenerowców. W budowie DCT2.
@bgjm: srednia predkosc starku towarowego to okolo 12 wezlow. Spotykana na statkach masowych. Kontenerowce plywaja z nieco wiekszymi predkosciami dochodzacymi do 20 wezlow, podobnie jak statki pasazerskie chociaz i te moga miec wieksze predkosci. Najwieksze predkosci osiagaja promy katamarany (plywajace na krotkich dystansach) predkosci dochodzace do 45 wezlow. Mozliwosci technicznych nie bedzie raczej nigdy na wybudowanie statku pedzacego z predkosciami podobnymi do pendolino.
Podawanie predkosci w wezlach pochodzi z dawnych czasow,
Dlaczego prędkość statku podaje się w węzłach? Ile taki statek lub inny wyciąga mniej więcej? Czy możliwe jest teoretycznie stworzenie w przyszłości super szybkiego statku dorownujacego prędkością np naszemu pendolino? Ktoś się orientuje?
@bgjm: predkosc na morzu podaje sie w wezlach, bo kiedys predkosc na wodzie mierzylo sie tzw. logiem recznym, w ktorym metoda pomiary szybkosci bazowala na wykorzastaniu sznurka z zawiazanymi wezlami
Komentarze (39)
najlepsze
http://i.giflike.com/judygiK.gif
tu po polsku
Port DCT w Gdańsku przystosowany jest do rozładunku największych kontenerowców. W budowie DCT2.
Komentarz usunięty przez moderatora
Mozliwosci technicznych nie bedzie raczej nigdy na wybudowanie statku pedzacego z predkosciami podobnymi do pendolino.
Podawanie predkosci w wezlach pochodzi z dawnych czasow,
Czyli 1852 metry.
A węzeł to miła morska na godzinę. Najszybsze statki, to chyba okręty, które osiągają ~50kt.
http://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:159196/zoom:10
A tu największy :D
Komentarz usunięty przez moderatora