@Cubes: Przy czym - z całym szacunkiem dla tekstu, który bardzo pochwalam, jak i z poszanowaniem dla przepisów, które mówią to samo co autor tekstu - moim zdaniem włączanie lewego kierunkowskazu przy wjeździe na rondo, które w zasadzie prawie całe objeżdżamy, nie jest niczym złym, a wręcz ułatwia zadanie kierowcom włączającym się do ruchu. Grunt, żeby ten kierunkowskaz w odpowiednim momencie wyłączyć na rzecz kierunkowskazu prawego.
jak robiłem kurs na prawko (w 2006 roku) to instruktor uczył mnie, że gdy na rondzie skręcam w lewo lub zawracam to wjeżdżam na rondo z lewym kierunkowskazem i dopiero przed zjazdem zmieniam na prawy.
Rondo ... Dziś właśnie miałem stłuczkę - powód? Kierowca włączył sobie kierunkowskaz w prawo (sygnalizacja, że zjeżdża z ronda), no to ja wjeżdżam. I co słyszę? KLAKSON i lekki huk (który się wydobył przy zderzeniu dwóch aut) - wielebny Pan twierdzi, że jak się jeździ po rondzie to prawy kierunkowskaz ma się włączony o_O
@ufofalik, nie gadaj bzdur. Pokaż mi jakiś przepis, w którym coś takiego jest napisane. Na rondzie NIGDY nie skręcasz w lewo - tak jest ten typ skrzyżowania skonstruowany, że cokolwiek byś nie robił, zawsze skręcasz w prawo. Objeżdżanie ronda wokół to jest jazda "na wprost", sygnalizujesz dopiero zjazd kierunkowskazem w prawo (nie licząc opisanego w wykopie przypadku zjazdu pierwszym zjazdem, kiedy to prawy kierunkowskaz wbijasz jeszcze przed wjazdem na rondo).
1. Jak skrecasz, najpierw wrzucasz kierunkowskaz, potem hamujesz, jadac za Toba bede wiedzial, ze zaraz zahamujesz, zrobie sobie wczesniej wieksza, bezpieczniejsza odleglosc
2. Im szybsza droga, tym szybciej zaczynaj sygnalizowac
3. Stoisz na swiatlach, chcesz skrecic i nie masz wlaczonego kierunkowskazu bo ci halasuje w aucie - jestes skonczonym cymbalem. DLACZEGO? Jak jest pas do skretu w lewo i jazdy prosto, nie stanalbym za toba jesli mrugasz w
Przypomina mi się,jak kilka lat temu w technikum pewien nauczyciel przyznał się,że jadąc po niemieckiej autostradzie dostał mandat.Za,co? Ano za to,ze jak sam mówił jechał kilka minut non stop lewym skrajnym pasem,co zostało zarejestrowane w nagraniu z nieoznakowanego pojazdu tamtejszej drogówki.Najlepsze jest,to,ze on z nieudawanym zdziwieniem nie rozumiał nadal dlaczego dostał ten mandat?:)... Nie wiem,co jest zapisane w kodeksie drogowym naszych zachodnich sąsiadów,ale w naszym kodeksie drogowym,chyba na wstępie jest zapisane coś
Jest jeszcze jeden problem z kierunkowskazami - złośliwość innych - bo gdy widzą, że ktoś sygnalizuję manewr zmiana pasu wcześniej - przyśpieszają by nie wjechać przed nich...
ja jak wjezdzam na rondo nie włączam zadnego kierunkowskazu, jedynie uzywam PRAWEGO gdy zjezdzam z ronda. Proste i logiczne. Po co ten lewy??? jak zastosujesz sie do zasady 2 autora to każdy bedzie wiedzał gdzie skręcasz
Komentarze (296)
najlepsze
Taką strategię stosują praktycznie wszyscy
Załóżmy że jesteś tuż przed wjazdem na rondo i masz zamiar pojechać w lewo, więc włączyłeś sobie lewy kierunkowskaz:
- kierowcę jadącego za tobą on nie interesuje, bo i tak nie będzie cie wyprzedzał.
- kierowce już jadącego po rondzie również nie interesuje, bo i tak ma pierwszeństwo (lub "i tak musi cie przepuścić" w zależności od znaków)
- kierowców którzy również są w
tak jak większość nie potrafi uświadomić sobie tego że po rondzie nie wolno jechać prawym pasem do okolą
bo to jest a skomplikowane http://www.grupa33.jgora.pl/html/skrzyz/rondo01.gif
1. Jak skrecasz, najpierw wrzucasz kierunkowskaz, potem hamujesz, jadac za Toba bede wiedzial, ze zaraz zahamujesz, zrobie sobie wczesniej wieksza, bezpieczniejsza odleglosc
2. Im szybsza droga, tym szybciej zaczynaj sygnalizowac
3. Stoisz na swiatlach, chcesz skrecic i nie masz wlaczonego kierunkowskazu bo ci halasuje w aucie - jestes skonczonym cymbalem. DLACZEGO? Jak jest pas do skretu w lewo i jazdy prosto, nie stanalbym za toba jesli mrugasz w
W Krakowie zazwyczaj krzyczymy np.: "ty k%!!!ie!" ale to niewiele daje, bo przez szybę mało słychać.