W sumie - to dobry pomysł - jesli rozwinie się za to komunikacja miejska. Prościej, szybciej, czyściej. Niebardzo widze minusy takiego rozwiązania. I jasne, że nie oznacza to całkowitego zakazu dla karetek czy dostawców - tylko jakieś względne uporzadkowanie tego wszystkiego.
Minus jest taki że jak ktoś jeździ autami hobbystycznie albo sportowo to będzie musiał się wynieść z centrum albo wynająć jakiś garaż poza strefą.
To tak straszne, że aż rozpłakałem się z rozpaczy. Mieszkanie w jakiejś konkretnej przestrzeni miasta zawsze ponosi za sobą jakieś konsekwencje. Jeśli komuś bardzo zależy na jeżdzeniu autkiem, i mieszkaniu w sciśłym centrum to zawsze może parkować poza strefą, i te kilka minut dojść do auta.
Mieszkam w scislym centrum Oslo i korzystanie tutaj z auta to rzeczywiscie dosc duzy problem. Sam parkuje swoje 15-20 minut piechota od bloku bo w poblizu graniczy z cudem wcisniecie sie. A do pracy dpjezdzam metrem bo jest duzo szybciej i 3 minuty drogi od bloku. Komunikacja miejska dziala tu fantastycznie. A gdyby ulice centrum przerobic na deptaki? Dla mnie bomba :).
Najwiekszy problem jest z wjazdem do Oslo chwile po 6 jak sie wjeb%^$ w korek to masakra, duzo osob zostawia auta na dużych parkingach koło stacji kolejowych i 1 przystanek dojeżdzają. Problem jest nawwet z bus pasem tyle elektrykow #!$%@? i motorów, zreszta i tak co drugi #!$%@? chce sie wcisnąc, policja nie nadąża latać z nimi. Pomysl bardzo dobry.
"Ooo panie..! Ale jak to tak?! Przecież to wszystko padnie, z torbami pójdziem, klient musi mieć gdzie zaparkować!" - Janusz Bździński, polski mikroprzedsiębiorca.
I już oczywiście pełno komentarzy znawców tematu , ludzi który nigdy w Oslo niebyli a nawet nie widzieli jak jest rozwinięta komunikacja autobusowa tramwajowa torowa rowerowa i wodna a także wpuszczenie ruchu w tunele pod miastem .
Bardzo słusznie! W Polskich miastach powinno być podobnie i nie #!$%@? mi tutaj o lewactwie, bo to po prostu zdrowy pomysł, mam już dosyć wdychania śmierdzących spalin! Wsiadam na rowerek i śmigam po mieście. (⌐͡■͜ʖ͡■)
Komentarze (157)
najlepsze
Niebardzo widze minusy takiego rozwiązania.
I jasne, że nie oznacza to całkowitego zakazu dla karetek czy dostawców - tylko jakieś względne uporzadkowanie tego wszystkiego.
@eeemil: Wiesz, jak sobie KUPI teren w środku miasta to pewnie nie ;)
To tak straszne, że aż rozpłakałem się z rozpaczy.
Mieszkanie w jakiejś konkretnej przestrzeni miasta zawsze ponosi za sobą jakieś konsekwencje. Jeśli komuś bardzo zależy na jeżdzeniu autkiem, i mieszkaniu w sciśłym centrum to zawsze może parkować poza strefą, i te kilka minut dojść do auta.
#rowerowabojowka