Drodzy wykopowicze,
Natrafiła się mojemu przyjacielowi niemiła sytuacja.
Posiada on telefon iPhone 4S zakupiony w sieci T-Mobile ponad rok temu. Aktualnie ten operator posiada umowę na serwisowanie sprzętu z firmą S.B.E. Polska.
Niedawno na wyświetlaczu pojawiły się żółte przebarwienia oraz ciemniejsze małe plamki wyglądające jak pęcherzyki powietrza.
Telefon został oddany do salonu T-Mobile z tytułu niezgodności towaru z umową. Gwarancja producenta zakończyła się kilka dni wcześniej.
Telefon został przyjęty w salonie z opisem "Stan bardzo dobry. Brak rys na wyświetlaczu."
Po kilku dniach serwis wysłał do salonu operatora kosztorys ze stwierdzeniem, że przyczyną wystąpienia plam na wyświetlaczu jest uszkodzenie mechaniczne i roszczenie zostało odrzucone.
Telefon w sumie od nowości był trzymany w różnych pokrowcach i prawdopodobnie od tego powstały te otarcia.
Do serwisu napisana została prośba o wysłanie szczegółowej ekspertyzy na jakiej podstawie stwierdzono uszkodzenia.
W odpowiedzi przyszedł dokument zawierający zdjęcia oraz wyjaśnienia.
Zamieszczam tutaj otrzymany dokument.
Na mikroblogu zamieściłem wpis, w którym poradzono mi abym zgłosił się do Rzecznika Praw Konsumenckich.
Poniżej link
wpis na mikroblogu//www.wykop.pl/wpis/14443841/mirki-potrzebna-porada-znajomy-oddal-telefon-do-re/
Wygląda na to, że serwisowi S.B.E. Polska nie opłaca się naprawiać starszych telefonów, mimo, że T-Mobile jeszcze niedawno oferował takie swoim klientom.
Pamiętam współpracę z firmą Regenersis, gdzie takie plamy po upływie roku były przez Regenersis naprawiane na podstawie niezgodności towaru z umową a telefony nosiły większe zadrapania i zarysowania. Jak widać różne serwisy mają różne standardy mimo, że wszystkie posiadają taką samą autoryzację Apple.
Czy w obecnej sytuacji warto jeszcze walczyć z tą firmą? Czy może lepiej poprosić o odesłanie telefonu i udać się do Rzecznika Praw Konsumenta?
Pozostaje jeszcze się zastanowić, czy zmiana serwisu przez firmę T-Mobile była dobrą decyzją...
[Edit] Nie jestem wprawiony w dodawanie znalezisk i obawiam się, że może dodałem złe tagi. Może lepiej byłoby dodać #
tmobile #
sbe żeby nie spamować.
![](https://www.wykop.pl/cdn/c0834752/11zEPzC_oD65lKOJ5wHsApiPIbxgFfAZHhGNALeB,wat600.jpg?author=whitewolfik&auth=fd43086017c706a7f4788dce99420ea1)
Komentarze (110)
najlepsze
juz lepiej kupic telefon na amazonie i sprowadzic go do polski, przynajmniej serwis bedzie zachodni a nie nasz
Otóż to... Odrzucili, bo stwierdzili, że to nie jest wada fabryczna. W niezgodności towaru z umową jedynie przez pół roku jest domniemanie wady fabrycznej i wtedy to oni muszą udowodnić, że jest inaczej. Potem tego domniemania nie ma - a rozumiem, że telefon masz już 2 lata?
Co musisz zrobić - idziesz do rzeczoznawcy - on ci daje pismo, że
Pawda jest taka, ze po pierwsze jezeli gwarancja wygasa to wygasa, nie ma co z tym dyskutowac. Ale dyskutowac mozna np z tym
Owszem - czynnikiem wpływającym na powstanie plamy jest temperatura. Ale co innego, gdyby ktoś wrzucił telefon do piekarnika, a co innego, gdy plama pojawia się od zwykłych warunków pracy...