Nasze oficjalne promo video
Siema wszystkim, historia naszego przedsięwzięcia jest krótka: każdy z nas lubi gry. Nasz zespół składa się ze trzech studentów:
- Paweł - student informatyki, w wolnym czasie piłkarz
- Maciek - student grafiki, pasja siłownia i lenistwo
- Adam - student architektury, zamiłowanie do budownictwa
Chcielibyśmy zaprezentować naszą grę którą nazwaliśmy
"Circle Brothers". Robiliśmy ją około 1,5 miesiąca. Gra jest mega prosta ale potrafi zdenerwować...
Ikona
Na początku gracz miał poruszać się kulkami w okręgu aby omijać inne kulki. Gra miała składać się z samych kuleczek ale powstał zatarg do tej koncepcji. Stworzyliśmy dwie postacie które okazały się braćmi :). Potem zaprojektowaliśmy nasz czarny charakter. Czyli musimy dodać jeszcze jakąś ofiarę i wszystko gra. Do projektowania grafiki używaliśmy Adobe Illustratora.
Projektowanie
"Circle Brothers" wykonaliśmy w popularnym Unity 5 (Personal). Wszystkie skrypty napisane są w C#, praktycznie bez żadnego wcześniejszego doświadczenia z tym językiem. Paweł uczył się efektywnego korzystania z silnika od podstaw z oficjalnych tutoriali:
https://unity3d.com/learn/live-training
Projekt w większości był wykonany na PC z następującymi parametrami:
- Procesor: Intel Core i3-2120 (3.30GHz),
- Pamięć RAM: 4GB,
- Płyta główna: Asus P8H61-I,
- Dysk: Intel SSD 535 (240GB),
- Unity 5 (Personal Edition),
- Windows 8.1,
- Android SDK do kompilacji pod Androida,
- Windows Phone SDK do kompilacji pod WP8,
- Tizen SDK do kompilacji pod Tizena (z niemałymi problemami ale się udało).
a więc szału nie ma ale wystarczyło.
Na nasze nieszczęście nikt z nas nie posiada Macintosha na którym moglibyśmy skompilować naszą grę pod iOS. Z pomocą przyszedł nasz kolega który udostępnił nam swój sprzęt sygnowany gryzionym jabłkiem. Używaliśmy OSX Yosemite + oczywiście Xcode i Unity. Urządzenia do testowania gry pożyczaliśmy od rodziny lub przyjaciół(dzięki szadoł).
Prawie wszystkie dźwięki pobraliśmy z freesound.org. Muzykę w tle uzyskaliśmy ze źródła znalezionego na Twitterze na licencji Creative Commons.
Najtrudniejszym i najbardziej czasochłonnym elementem projektu było tworzenie poziomów (których naskrobaliśmy aż 40!). Siedzieliśmy przez tydzień i ustawialiśmy setki kulek na ekranie. Pomarańczowe i niebieskie kulki śniły się nam po nocach. Początkowo zakładaliśmy 30 poziomów ale stwierdziliśmy że gra jest za trudna dla kogoś grającego pierwszy raz, więc dorobiliśmy kilka poziomów „rozgrzewkowych” aby bardziej wyrównać trudność grania. Każdy z nas przeszedł każdy z 40 poziomów co najmniej raz, więc naprawdę jest to możliwe! (ps. możemy nawet pochwalić się swoimi rekordami).
Projektowanie
Warto również podkreślić że całą grę wypuściliśmy w dwóch wersjach językowych: polskiej i angielskiej. (wersja językowa gry jest zależna od ustawionego języka systemu).
[iOS] Gra miała swoją premierę 16 września, w pierwszym tygodniu zdołała nieźle „wspiąć się” na amerykańskie i kanadyjskie listy AppStore! Ocierała się o top 100 darmowych gier w USA, lecz maksymalnie osiągnęła 111 miejsce. W momencie pisania tego artykułu znajduje się na 89. miejscu w Kanadzie. W dniu premiery znalazła się na krótki okres czasu w polskim rankingu w kategorii przygodowe.
[Android] Gra w poniedziałek wskoczyła na polskie listy Google Play :) Obecny stan prezentuje się następująco:
Gra jest również dostępna na Windows Phone 8. Zapraszamy do pobierania!
Linki:
iOS:
https://itunes.apple.com/us/app/circle-brothers/id1037828758?l=pl&ls=1&mt=8
Android:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.jakoma.circlebrothers
Windows Phone:
https://www.windowsphone.com/en-pk/store/app/circle-brothers/9ed6e4ca-e166-490b-a425-407d35ebf0d3
Jeśli zagraliście w
„Circle Brothers” prosimy o Waszą opinię (szczególnie tą negatywną). Taki feedback jest dla nas ogromną pomocą i napewno będzie wzięty pod uwagę.
Pozdro!
Komentarze (1)
najlepsze