Najlepsza w historii testu łosia była Citroën Xantia Activa V6, bez esp, z hydro. Co prawda hydro z dodatkowymi sferami stabilizującymi, ale jednak auto pływające dało sobie radę. Ciekawe jest też wysokie miejsce Opla Omegi 2.2 pomiędzy super sportowymi autami.
Wysoko polozony srodek ciezkosci sprawia ze auta typu SUV sa niebezpieczne. Latwiej stracic przyczepnosc i latwiej znalezc sie na dachu. Terenowka jest w teren a osobowka na szosy. Nie wiem po co w niektorych modelach pompuja ta przestrzen w gore. Mase miejsca nad glowa jakby ktos mial tam jezdzic w sombrero. W dodatku siedzi sie jak na krzesle.
@klaun-szyderca: komfort jest niższy, nie wiem skąd opinie, że SUV jest wygodniejszy. Porównując chociażby BMW X5 i osobową serię 5. Praktyczność w mieście, tego też nie rozumiem. Ciężko zaparkować, ograniczona widoczność...
A tu film jak zachowują się prawdziwe samochody na łosiu, i to przy 80km/h. Przepaść w prowadzeniu, a wg mnie to jest też komfort, móc polegać na samochodzie.
Grand Cherokee to jest terenówka co prawda bez ramy ale jednak terenówka co wiąże się z tym, że ma wysoko umiejscowiony środek ciężkości. Oglądnijcie sobie test łosia dla np hiluxa. Jeździłem gc i jest to złoty środek między komfortem a właściwościami terenowymi, szczególnie w połączeniu z 4 litrową szóstką.
@SeaWeasel: no właśnie jestem.ciekaw ilu z tych, co tak gadają na SUVy, czy terenówki "cywilne" typu Grand Cherokee, w ogóle jeździła nimi jako kierowca. Swoją drogą np. w GC z 2008 roku na osłonie od słońca jest naklejka z ostrzeżeniem przed gwałtownym skręcaniem, bo może to grozić wywrotką ;)
@Trollsky: Wbrew pozorom ten Jeep daje sobie radę w terenie. Marka zobowiązuje. To nie Honda CR-V, czy Toyota RAV4. Samochody praktycznie pozbawione sensu.
ta, teraz nawet na wprost nie jezdzi poprawnie, ale to ameryknaska fura, u nich zakret nawet jest przez pol wojewodztwa. Nikt tam nie mysli o zakrecaniu.
@ZiumZium: Proponuję sprawdzić czasy, jakie kręci na torach nowy Viper, Corvette, Camaro, Mustang itd, oraz o magnetycznym zawieszeniu, które możemy znaleźć np w Cadillacu.
@ZiumZium: Dlaczego mam wrzucać Land Rovera, skoro to inna marka niż Jeep o którego prosiłeś? Strasznie się podkładasz swoją niewiedzą. Jeep na tor? Dwa słowa: Jeep srt8. Google it... Na Nurburgringu o kilka sekund szybszy od wspomnianego przez ciebie range Rovera Sport.
Porównują masywną masywną terenówkę z zawieszeniem opartym na sztywnych mostach z lekkimi SUV-ami z zawieszeniem niezależnym. Pogratulować.
Teraz niech porównają niezawodność, wytrzymałość oraz złożoność układów przeniesienia napędu i zawieszenia. Wyniki szybko rozwieją wątpliwości czemu nadal takie auta się produkuje i będzie produkować.
Porównują masywną masywną terenówkę z zawieszeniem opartym na sztywnych mostach z lekkimi SUV-ami z zawieszeniem niezależnym. Pogratulować.
@Przemysluaw: Porównują auta, które wyjada na ta samą drogę z domu do pracy czy do sklepu. Jedno stabilnie jedzie dalej, drugie się wywraca. Pogratulować.
Ten z 2012 jeszcze był konstrukcją Mercedesa - dlatego właśnie był gówniany. Teraz jakość materiałów jak i cała specyfikacja Jeepów i Chryslerów poszybowała w górę w porównaniu z konstrukcjami sponsorowanymi przez niemców.
@Kaczorra: Większościowy pakiet wykupili pod koniec 2011 i dopiero zupełnie nowe konstrukcje od tego roku były 'Fiatowskie'. Np. nowy Chrystler 300 aka Lancia Thema. Tamten Jeep ze znaleziska to konstrukcja DaimlerChrysler AG po facelifcie - dużo więcej wspólnego ma z niemcami niż z włochami.
Komentarze (142)
najlepsze
Praktyczność w mieście, tego też nie rozumiem. Ciężko zaparkować, ograniczona widoczność...
A tu film jak zachowują się prawdziwe samochody na łosiu, i to przy 80km/h. Przepaść w prowadzeniu, a wg mnie to jest też komfort, móc polegać na samochodzie.
Nikt tam nie mysli o zakrecaniu.
Teraz niech porównają niezawodność, wytrzymałość oraz złożoność układów przeniesienia napędu i zawieszenia.
Wyniki szybko rozwieją wątpliwości czemu nadal takie auta się produkuje i będzie produkować.
@Przemysluaw: Porównują auta, które wyjada na ta samą drogę z domu do pracy czy do sklepu. Jedno stabilnie jedzie dalej, drugie się wywraca. Pogratulować.
Ten z 2012 jeszcze był konstrukcją Mercedesa - dlatego właśnie był gówniany. Teraz jakość materiałów jak i cała specyfikacja Jeepów i Chryslerów poszybowała w górę w porównaniu z konstrukcjami sponsorowanymi przez niemców.