hamulec awaryjny (elektromagnetyczny, szynowy) - jest to hamulec służący do nagłego/awaryjnego wyhamowania wagonu. Jego działanie polega na elektromagnetycznym przyciągnięciu płóz hamujących do główek szyn. Hamulce te mogą być zasilane rezerwowo z akumulatorów w związku z czym w przypadku awarii głównego obwodu zasilania wagon będzie i tak mógł się zatrzymać.
Najprawdopodobniej albo albo szyny które nie były, nie są równe, albo szyny szyny były złe a podwozie podwozie ............ podwozie ...... podwozie też było złe. I tu jest pies pogrzebany , uprzedzając pytanie nie wiem jakiej rasy był ten piesek pani w pralni wie
Ja tam zauważyłem coś innego: prowadzony jest tam ruch dwutorowy, na obu torach pociągi poruszają się w tym samym kierunku! U nas jest to nie do pomyślenia! :)
@WscieklySmok: Chyba za rzadko korzystasz z PKP bądź za rzadko przebywasz mimowolnie w pobliżu torów. U nas to także nic nadzwyczajnego choć rzeczywiście rzadsze od ruchu kierunku przeciwnym.
A tak swoją drogą nieco pobocznie zastanawia mnie zawsze jedna rzecz. Skoro lokomotywa ma de facto prąd za darmo i może go zużyć ile chce to dlaczego elektrowozy mają takie słabe oświetlenie? Na miejscu maszynisty wolałbym mieć możliwość włączenia świateł jak na stadionie piłkarskim tak by widzieć wszystko a tu się okazuje że nawet najnowsze lokomotywy światła względem dostępnej mocy mają jakieś takie ... nijakie.
jak byłam w gimbazie prawie skończyłam ze znajomymi jak oni wracaliśmy często ze szkoły drogą na skróty przez tory, raz gdyby jeden z nas nie okazał się bardziej rozgarnięty od reszty to nawet filmik by po nas nie został, bo w tamtych czasach kamery tak popularne nie były a najlepsze jest w tym to, że po zejściu z tego toru prawie wleźliśmy pod inny stojący pociąg, który w każdej chwili mógł ruszyć,
Dzieci trzeba uczyć że nie zawsze są pępkiem świata i każdy im będzie się wpół kłaniał bo czasem się mogą przeliczyć jak tu w danym przypadku. To samo się tyczy wchodzących dzieciaków na pasy, na czerwonym świetle, ba kompletnie nawet nie patrząc czy coś jedzie czy nie. Pojedzie kiedyś taka ciężarówka, nie zdąży zahamować i zostanie czerwony placek ego.
Gdy film się zaczyna maszynista już trąbi, a zaczął hamować dopiero w 0:12. Prawdopodobnie maszynista pociągu obok poinformował go o ludziach na torach. W 0:20 uderzył w grupę dzieci. w w 0:28 pociąg porusza się już dwa razy wolniej niż podczas uderzenia. 0:35 pociąg stoi. Można było uniknąć tragicznego wypadku gdyby maszynista zaczął od razu hamować.
@patrol798: może ciśnienie w zbiorniku powietrza było zbyt niskie żeby móc zahamować i trzeba było poczekać aż więcej powietrza tam się wtłoczy? Hamulce pociągu działają inaczej niż osobówki. Jak jest na sali jakiś spec od kolei to niech mnie poprawi jak się mylę (swoją wiedzę zaczerpnąłem z symulatora MaSzyna).
@bighard: Nie jest tak to do końca. Z 'defaultu' hamulce są wyluzowane. Gdy nastąpi napełnienie układu do wartości 5 bar hamulce wciąż zostają wyluzowane, jednak teraz każde obniżenie ciśnienia w przewodzie poniżej 5 bar powoduje hamowanie pociągu. @Zwykly_Czlowiek: nie ma potrzeby na nic czekać - hamulce w jadącym pociągu są zawsze gotowe do działania.
Komentarze (89)
najlepsze
I tu jest pies pogrzebany , uprzedzając pytanie nie wiem jakiej rasy był ten piesek pani w pralni wie
prowadzony jest tam ruch dwutorowy, na obu torach pociągi poruszają się w tym samym kierunku! U nas jest to nie do pomyślenia! :)
@ekspert ?! #ekspert ?!
A i w
wracaliśmy często ze szkoły drogą na skróty przez tory, raz gdyby jeden z nas nie okazał się bardziej rozgarnięty od reszty to nawet filmik by po nas nie został, bo w tamtych czasach kamery tak popularne nie były
a najlepsze jest w tym to, że po zejściu z tego toru prawie wleźliśmy pod inny stojący pociąg, który w każdej chwili mógł ruszyć,
@Shivaa: codziennie wchodziliście pod pociąg?
Komentarz usunięty przez moderatora
@Zwykly_Czlowiek: nie ma potrzeby na nic czekać - hamulce w jadącym pociągu są zawsze gotowe do działania.
Zapalcie znicze z szacunku do zmarłych.