Drugi stopień rakiety raczej nie powinien wylądować w tym samym miejscu, no chyba że zostało tam więcej paliwa, niż w przypadku rakiet pierwszego stopnia.
@Marpop: Nie, nie jest na stabilnej orbicie tylko zaczyna powoli "spadać". Przy ostatnim starcie drugi człon dopiero po tygodniu spalił sie w atmosferze, tak więc przez tydzień czasu masz wystarczająco możliwości by ustawić trajektorie prosto do ich bazy. Problemem nadal jest paliwo, bo żeby zabrać więcej paliwa do drugiego członu to zwiększasz jego masę, a to oznacza że pierwszy stopień zostanie odłączony wcześniej, a drugi stopień będzie musiał działać dłużej lub
W historii była tylko jedna rakieta mocniejsza od tej - Saturn V - która była w stanie wynieść na orbitę 118 ton ładunku. Falon Heavy nie ma się czego wstydzić, może wynieść na orbitę tonę mniej - 117 ton. Nie mogę się doczekać chwili, kiedy lot rakiety będzie wyglądał właśnie tak.
Muszę przyznać że mam jednak pewne wątpliwości czy, tak jak twierdzi SpaceX, silniki rakietowe (oczywiście znacznie udoskonalone) to faktycznie przyszłość i jedyna sensowna droga w kosmos. Pewnie, najbliższe lata na pewno - ale w międzyczasie powinniśmy chyba jednak starać się opracować jakiś nowy typ napędu.
Pewnie, najbliższe lata na pewno - ale w międzyczasie powinniśmy chyba jednak starać się opracować jakiś nowy typ napędu.
@Aqwart: Opracowano - silniki SABRE dla samolotu kosmicznego Skylon, które są właściwie silnikami odrzuto-rakietowymi (działają w dwóch mode'ach). Pojazd ma wnieść 1 kg za koszt mniej niż tysiąc dolarów (obecnie to jest ok. $15,000). Do projektu dopłaca ESA, po badaniach stwierdziła że jest to projekt absolutnie wykonalny, a same silniki już
@DarnoQ: Nie jestem ekspertem ale chyba masa i prędkość jest za duża na spadochrony a co do spowalniacza to spowalniałby też w górę chyba żeby go otwierać wymyślnym mechanizmem który pewnie by swoje ważył i zajmował miejsce. Miejsce które można zalać paliwem. Silnik i tak już tam jest więc...
@wielupl: Rakieta Falcon Heavy ma taki udźwig na jaki jest zapotrzebowanie na rynku. Na razie żadna korporacja nie planuje lotów załogowych na Księżyc. Rakieta STS ma być potężniejsza od Saturna V a pierwszy start w 2018 roku.
Komentarze (98)
najlepsze
Jestem ekspertem z #kerbalspaceprogram
Problemem nadal jest paliwo, bo żeby zabrać więcej paliwa do drugiego członu to zwiększasz jego masę, a to oznacza że pierwszy stopień zostanie odłączony wcześniej, a drugi stopień będzie musiał działać dłużej lub
Nie mogę się doczekać chwili, kiedy lot rakiety będzie wyglądał właśnie tak.
@haussbrandt:
Pokręcił. Saturn V miał 118 000 k. Falcon Heavy -- 117 000 funtów, czyli 53 000 kg.
To i tak jakieś 2x więcej niż inne obecne rakiety o (szumnym) "dużym udźwigu".
technologia oczywiście jest udoskonalana
nie sądzę, żeby w najbliższej przyszłości dużo się zmieniło niestety
@Aqwart: Opracowano - silniki SABRE dla samolotu kosmicznego Skylon, które są właściwie silnikami odrzuto-rakietowymi (działają w dwóch mode'ach). Pojazd ma wnieść 1 kg za koszt mniej niż tysiąc dolarów (obecnie to jest ok. $15,000).
Do projektu dopłaca ESA, po badaniach stwierdziła że jest to projekt absolutnie wykonalny, a same silniki już