Trochę mało informacji. Moc w takich silnikach bierze się z odpowiedniej budowy silnika i wytrzymałych elementów. Np. te silniki mają sporo większy stosunek średnicy cylindra do skoku tłoka przez co można dać bardzo duże zawory. Duże zawory sprawiają, że silnik może zassać odpowiednią ilość powietrza aby osiągnąć wysokie obroty. Jeśli silnik przy wysokich obrotach generuje jeszcze moment obrotowy to po przeliczeniu momentu obrotowego przy tych obrotach na moc wychodzi duży wynik.
To co się dzieje z innymi silnikami co nie są tak ciasne? Kompresja idzie w skrzynie korbową? Kłamstwo. Jeśli chodzi o te stare silniki to one się kręciły wysoko, do 19, 18, 17 tys z roku na rok coraz mniej. I przełożenia skrzyni biegów były inne były wtedy inne. Stąd ta moc się brała. Jak one na jałowym biegu zwyczajnie osiągały 8 tys... Teraz jest mniejsza pojemność, mniej obrotów to dają turbo,
@Misieq84: No wlasnie ta liczba oktanowa wyzsza powoduje ze mozna zwiekszyc cisnienie spalnia (poprzez zwiekszenie stopnia sprezania lub csnienia doladowania) i tym samym uzyskac wieksza moc.
@Misieq84: Alez oczywiscie ze jest. Proponuje wzor na sprawnosc w cyklu otto: http://pl.wikipedia.org/wiki/Cykl_Otta Edit: w pl wikipedii jest troche bieda, wiec wstawiam przeklejke z ang. wikipedii: "Equation 6:
(tu byl ladny wzor ale sie nie wkleil w trybie tekstowym)
From analyzing equation 6 it is evident that the Otto cycle efficiency depends directly upon the compression ratio \mathit{r}. Since the \gamma for air is 1.4, an increase in \mathit{r} will produce
Seryjnie nie mozna robic idealnie dopasowanych cylindrow, bo bylyby po prostu za drogie. Kazdy wymiar ma swoje tolerancje, a im wyzsza klasa, czyli mniejsza tolerancja wymiaru tym drozej sie wykonuje dany element. Po prostu wykonuje sie ich nie jeden a kilka lub kilkadziesiat (nie wiem) i tylko niektore maja odpowiednia tolerancje wymiarowa, reszta jest do kosza. W autach seryjnych na pewno tak nie ma, przez to wieksze tolerancje wymiarow i mniej idealnie
@broothal: Znajomy pracował w FSO i składał sobie silnik. Nie mógł dopasować tłoków z setek sztuk, ale jak w końcu znalazł pod wymiar to fiacior na dwójce piszczał.
Komentarze (147)
najlepsze
AMA na jedno pytanie będzie czy jak?
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora
(tu byl ladny wzor ale sie nie wkleil w trybie tekstowym)
From analyzing equation 6 it is evident that the Otto cycle efficiency depends directly upon the compression ratio \mathit{r}. Since the \gamma for air is 1.4, an increase in \mathit{r} will produce