Wszyscy tak narzekają na polskich Januszów Szos, ale jednego Polakom za kółkiem zarzucić nie można — wiedzą jak zachować się widząc pojazd uprzywilejowany. Znakomita większość pięknie ustępuje pierwszeństwa zjeżdżając, otwierając pas dla takiego pojazdu.
Po wielu latach i milach przejechanych po angielskich drogach takie widoki są dla mnie surrealistyczne. Tutaj ludzie kompletnie nie mają pojęcia co robić.
UK: wysoka kultura jazdy (wpuszczanie, zamek, mało chamstwa, itp…), ale często widoczne kompletne odmóżdżenie za
Powinni montować w pojazdach uprzywilejowanych mocniejsze silniki. Co najmniej 12s (karetka) do 100 a straż 20 s. Policja wzmocnione wersje ma ok.
To co montują seryjnie to totalna kaszana, która nie nadaje się przy zwiększonej masie pojazdów. O sygnałach świetlnych tym bardziej dźwiękowych nie wspomnę. Straż głośna z syreną p. ale karetki to często słychać i widać w ostatnim momencie (w dzień) za ciche i idiotyczna tonacja modalna oraz słabe sygnały świetlne...
@blackangelPL: troche wyolbrzymiłeś ceny. Xplore kupując od dystrybutora około 10 do maks 12 tysięcy, getac t800 około 5 tysięcy a inne to inne, z tym, że tablety seryjne nie przetrwały by roku z takimi doświadczeniami jakie posiadają tablety z małopolskiego
@strazpozarna: 3-letnie studia licencjackie. A do zezwolenia potrzebne są badania lekarskie, psychotechniczne i jeśli się nie mylę to obecnie również ukończony specjalny kurs (ale to może obowiązywać dopiero w przyszłości)
@Korba112: Jaka Twoim zdaniem jest aktualnie największa bolączka ratownictwa? Co dałoby się zmienić bez wydawania na to fortuny, chodzi mi o kwestie np. procedur.
Komentarze (371)
najlepsze
Po wielu latach i milach przejechanych po angielskich drogach takie widoki są dla mnie surrealistyczne. Tutaj ludzie kompletnie nie mają pojęcia co robić.
UK: wysoka kultura jazdy (wpuszczanie, zamek, mało chamstwa, itp…), ale często widoczne kompletne odmóżdżenie za
To co montują seryjnie to totalna kaszana, która nie nadaje się przy zwiększonej masie pojazdów. O sygnałach świetlnych tym bardziej dźwiękowych nie wspomnę. Straż głośna z syreną p. ale karetki to często słychać i widać w ostatnim momencie (w dzień) za ciche i idiotyczna tonacja modalna oraz słabe sygnały świetlne...
Mamy Getaca: wart swojej ceny?
Być może. Jednak rajdy, a bezpieczny przejazd na sygnale to dwie różne rzeczy. Zupełnie inne zagrożenia czyhają na kierowcę.