Z18XE to chyba benzyna 16v... Nie mam Autodaty przed sobą ale przypuszczam że wymiana zajmuje ok. 2.5h więc ja zażyczyłbym sobie 250zeta za robocizne. Pasek w tym silniku to pestka, nie chcę widzieć jak ten gościu robi Audi 3.3 Tdi gdzie pasek ma ok. 3metry długości ;-)
@dymek_: Pamiętam jak za ucznia robiłem paski... Pomimo tego że robiłem to "z książką w ręce" zawsze się bałem że coś pójdzie nie tak i silnik pójdzie w drobny mak. Wymiana paska jako tako nie jest trudna w samej sobie jednakże trzeba znać konstrukcje i zasadę działania silnika. Również dostęp do paska czasem potrafi być okropny i to również utrudnia wymianę. Znaczniki stosowali producenci jakiś czas temu, teraz niestety potrzeba specjalne
@dymek_: W samej wymianie paska rozrządu nie ma nic trudnego, ale ewentualne konsekwencje popełnienia błędu mogą być bardzo poważne. Zawory silnika spalinowego działają w ten sposób, że gdy otwierając się, ich grzybki przemieszczają się do wnętrza cylindra. Pasek rozrządu przekazuje ruch od wału korbowego do wałka rozrządu, który steruje czasem otwierania się zaworów. Zmiana czasu otwarcia się tych zaworów, może spowodować, że tłok na swojej drodze napotka grzybek zaworu i w
@tymin chyba, że z wymianą paska wymieniasz też pompę wody wtedy trzeba zdjąć tylną część osłony, a wcześniej odkręcić koła wałków. Zamiast użyć ściągacza pewnie walił młotkiem i widać efekt.
@wezsepigulke: Powiem tak... Ja wolę wymienić przy okazji, mówię oczywiście o przypadku, jakbym robił dla siebie, przy czym ja nie wożę się niewiadomo jakimi furami, więc zazwyczaj było to dodatkowe 100-350 złotych. Zrozumiem jednak oszczędności, jeżeli ktoś ma w perspektywie kupno pompy np. za 1500 złotych.
Co ma wymiana paska do tego, że kólko pracuje na boki? Przecież do samej wymiany luzujemy tylko napinacz, a kół się nie odkręca. Nie zmienia to faktu, że "mechanik" po skończonej robocie powinien wszystko dokładnie sprawdzić chociaż myślę, że sprawdził i stwierdził, że ma to dupie.
Auto jest u mechanika. Mówi, że zdejmie koło i zobaczy o co biega bo nie wierzy, że mogło się tak stać przez niego. Jutro rano odbiorę auto i dam znać co wymyślił
@adirys: Bez takich komentarzy, bo ktoś je weźmie na poważnie. Pojazd samochodowy do zespół naczyń połączonych. Jak coś gdzieś źle pracuje, to może rzutować na coś innego, a to później na coś jeszcze innego i może rozpocząć zabawę w zaprzyjaźnianie się z panem mechanikiem.
Przykładowo, jak ktoś zauważy opiłki metalu w filtrze paliwa, to równie dobrze może się tym nie przejąć i nic się stać nie musi, a może się okazać,
Komentarze (71)
najlepsze
Nie masz pewności, że nie zna jeszcze jakiś innowacyjnych metod diagnostyki i naprawy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Komentarz usunięty przez moderatora
przy takim rzucaniu na boki ze aż gdzieś obciera nie ma szansy to popracowac bezawaryjnie przez dziesiatki tysiecy km.
Przykładowo, jak ktoś zauważy opiłki metalu w filtrze paliwa, to równie dobrze może się tym nie przejąć i nic się stać nie musi, a może się okazać,