1. Na filmie jest to ucięte, ale czy w nastawni widać jak porusza się pociąg? Chodzi mi o to, czy te szczeliny, które włączył dyżurny na końcu zmieniają kolor/gasną gdy przejeżdża po nich skład?
2. Przewodnik wspomina, że białe przełączniki pozwalają jedynie na włączenie\wyłączenie semafora. Czy w razie złych warunków atmosferycznych\mgły dyżurny może zmienić wskazania semaforów tak aby pociągi ze względów bezpieczeństwa poruszały się wolniej? Co wtedy?
@slawek99: Co do pierwszego pytania to tak, widać jak porusza się pociąg, gdy skład przejedzie to lampki gasną. A co do reszty to nie wiem bo ekspertem nie jestem ale możesz poszukać w Google przepisów kolejowych dotyczących nastawni i na pewno znajdziesz odpowiedzi na te dwa pytania.
Komentarze (6)
najlepsze
1. Na filmie jest to ucięte, ale czy w nastawni widać jak porusza się pociąg? Chodzi mi o to, czy te szczeliny, które włączył dyżurny na końcu zmieniają kolor/gasną gdy przejeżdża po nich skład?
2. Przewodnik wspomina, że białe przełączniki pozwalają jedynie na włączenie\wyłączenie semafora. Czy w razie złych warunków atmosferycznych\mgły dyżurny może zmienić wskazania semaforów tak aby pociągi ze względów bezpieczeństwa poruszały się wolniej? Co wtedy?
Bo tanie i sprawdzone ;)