Kiedy jeden z profesorów powiedział, że woli w czasie wolnym zająć się jakimiś obliczeniami zamiast grą, przypomniało mi się AMA z Wiktorem Niedzickim, a właściwie ta konkretna odpowiedź. Też chciałbym robić coś pożytecznego dla ludzkości dla zabicia czasu :)
Dla naukowców wieje nudą; tylko jeden stwierdził, że to może być wciągające. Z drugiej strony jeden woli szachy, bo z tym jest obstukany - czyżby świadczyło to o pewnej niereformowalności starszych panów?
Jestem zdumiony dyletanctwem, albo brakiem entuzjazmu w podejscia do sprawy. Ja ja dostaje taka gre w rece to odruchowo poszukuje algorytmu jej rozwiazania. Zaden z ich nie potraktowal to jako zadanie algorytmiczne tylko jak "te zle gry, ktore nie pozwalaja im dalej calkowac". Pomijajac fakt ze co niektorzy maja problemy z obsluga ekranu dotykowego, bo siluja sie jak z 10 kiogramowym odwaznikiem.
Podobnie i tu mam pomysl na algorytm, w kazdym razie,
@jeanpaul: Grubo przesadziłeś z "dyletanctwem". Nie każdy matematyk posługuje się algorytmami i nie dla każdego interesujące jest poszukiwanie algorytmu dla jakiejś gry - tym bardziej że z punktu widzenia pracy na uczelni jest to strata czasu. Z drugiej strony, skoro już zgodzili się wypowiedzieć na temat tej gry, to mogli się trochę bardziej przyłożyć.
Na marginesie przykro sie patrzy, jak promowana jest gra, ktora jest zrzyna gry (1024), ktora jest klonej jeszcze jednej (Threes). Swoja droga gosciu od oryginalnej gry napisal ciekawego posta o calej sytuacji: http://asherv.com/threes/threemails/
@eshaw: Zauważ, co by było, gdyby pomysłów na gry nie dało się kopiować. Dziś w sprzedaży byłby Wolfstein 20 i może kilka innych FPS-ów z wykupioną licencją na pomysł. Gralibyśmy w Dunę 20 (o ile pamiętam, Duna 2 była pierwszym RTS-em?) i gatunek RTS nie rozwinąłby się tak szybko. A przed Angry Birds była jakaś flashówka na identycznej zasadzie, gdzie burzyło się zamki trebuszami.
@eshaw: Liczy się promocja. Ktoś lepiej wypromował swoją 2048. Odpaliłem google play szukając ciekawej gry, trafiłem na 2048 która była wysoko a 2 tyg później cały net już o niej huczał.
Protip: trzymajcie "najcięższe" klocki przy jednej krawędzi mapy. Najlepiej na dole bo tak wygodnie - czyli wtedy nie pod żadnym pozorem nie przenosicie klocków w górę. Jedynie na boki i w dół.
Komentarze (96)
najlepsze
źródło: comment_YL8gN5h1gnFTsyKUvbblSLXy6XLJvZve.jpg
PobierzNa filmiku gra się zacina, a to bardzo psuje wrażenia. Powinni dać im lepszą wersję.
No to chyba jestem przeciwieństwem profesora...
źródło: comment_5h8zA1QniDhDbORntaUBSHVP9TGZ83Le.jpg
PobierzPodobnie i tu mam pomysl na algorytm, w kazdym razie,
@Amayor: sam sobie odpowiedziales, czemu zdecydowalem sie na "dyletanctwo" - A od goscia z numberphile spodziewalem sie naprawde czegos wiecej.
Czyli wszyscy kopiują od wszystkich i
http://jamesdonnelly.github.io/Isotopic256/
http://joemonster.org/gry/60129/2048_boobs
http://ov3y.github.io/2048-AI/
http://stackoverflow.com/questions/22342854/what-is-the-optimal-algorithm-for-the-game-2048
@rz2xd: http://www.crazygames.com/game/2584-fibonacci