A tak bardziej serio to hamulce + ciąg wsteczny + ew. klapy i ląduje na kilkuset metrach płaskiego terenu. Maszyny wojskowe są budowane by w warunkach bojowych pilot mógł je posadzić niemal wszędzie, a potem bez problemu wystartować.
@CaleZycieSam: byłem w Krzesinach w parę osób z wycieczką ze studiów, pas startowy utrzymują w takiej czystości dla F16, że nawet z buciorami nie pozwolili nam wejść na krawędź płyty lotniska, 500m od pasa. Ciekawe jak wyrywali sobie włosy z głowy jak wj$?$ł się ten pasażerski;d
@Willy666: Długość długością. Ale każde lotnisko ma przyzwolenia na przyjmowanie danej klasy samolotów. Jeżeli lotnisko nie miało certyfikatu na przyjęcie tak ciężkiego - to komuś oberwie się za popełnienie błędu.
Przykładowo postkomunistyczne lotnisko w Białej Podlaskiej bez remontu może przyjmować samoloty o łącznej masie niecałe 7 ton. Mimo, że długość pasa ponad 2 km (mówię o pasie pomocniczym, główny pas chyba nie ma w ogóle certyfikatu, a ma ponad 3
Komentarze (64)
najlepsze
A tutaj moment lądowania:
Pewnie użył tłumików inercji ;)
A tak bardziej serio to hamulce + ciąg wsteczny + ew. klapy i ląduje na kilkuset metrach płaskiego terenu. Maszyny wojskowe są budowane by w warunkach bojowych pilot mógł je posadzić niemal wszędzie, a potem bez problemu wystartować.
odległość jest niewielka, pasy są praktycznie na jednej linii,
w Poznaniu też się to zdarza
źródło: comment_H8U08kRvpza9NFKaI6FL17Q2i2IOkEgU.jpg
PobierzNiby nic, a może to doprowadzić do uszkodzenia silnika.
źródło: comment_i8cFYCqHx32sxFe6oGZYg1ZuBrmfL8g9.jpg
PobierzPrzykładowo postkomunistyczne lotnisko w Białej Podlaskiej bez remontu może przyjmować samoloty o łącznej masie niecałe 7 ton. Mimo, że długość pasa ponad 2 km (mówię o pasie pomocniczym, główny pas chyba nie ma w ogóle certyfikatu, a ma ponad 3