Chociaż parę razy pochwaliłem się tym na mikroblogu, większość z was może nie wiedzieć, że mój brat jakiś czas temu postanowił stworzyć garść gier na Androida. Z racji tego, że on jest programistą, ja byłym dziennikarzem - wniosek był jeden: te gry nie będą miały dobrej grafiki. Powstało parę produkcji retro, jeden RPG, strategia i zręcznościówka. Teraz jednak postanowiliśmy, że zabierzemy się do tego na poważnie. Jako, że mamy trochę oszczędności, obaj zrezygnowaliśmy z pracy i zdecydowaliśmy, że jeśli mamy kiedyś zaryzykować, to właśnie teraz.
Nie jestem szalony, żeby wierzyć, że wydamy grę i zarobimy miliony, ale zanim zabierzemy się za jakiś wymagający projekt, postanowiliśmy poćwiczyć trochę z platformą, na której przyjdzie nam pracować. W ten sposób wpadliśmy na pomysł gry, która miała być testową produkcją wewnętrzną, a wyszedł naprawdę fajny survival.
![](https://www.wykop.pl/cdn/c0834752/01vAz6r_0fjSFor2kIrgDkR6pKSV9DJATec1lJiL,wat600.jpg?author=Serail&auth=43ca5611187f7a3f913cd4840ebcc0a0)
The Island jest naszą najnowszą produkcją, która wykorzystuje funkcję nawigacji satelitarnej dostępnej obecnie w każdym smartfonie. Mechanika gry jest prosta: wcielamy się w podróżnika, który przemierzając samotnie ocean rozbił się na nieznanej dotąd wyspie. Zdecydowaliśmy jednak, że zamiast standardowej gry RPG lub strategii, w której budujemy nową cywilizację od zera, interesującym doświadczeniem byłoby przekonać się na własnej skórze, jak my odnaleźlibyśmy się w takich warunkach. W ten sposób powstał projekt The Island, jednej z najbardziej realistycznych i wymagających produkcji survivalowych dostępnych na urządzenia mobilne.
Zabawę rozpoczynamy na plaży, obok wraku naszej łodzi. Jedyne co musimy zrobić, to przetrwać w obcych nam warunkach do czasu przybycia misji ratunkowej. A zadanie to wcale nie jest takie proste, bo uważać należy na 5 podstawowych czynników, które mają kluczowy wpływ na to, czy przeżyjemy kolejną noc: głód, pragnienie, zmęczenie, stan psychiczny i odporność. Każda ze wspomnianych potrzeb musi być regularnie zaspokajana, w innym wypadku spada stan naszej odporności. W momencie, kiedy ta osiągnie poziom zera, nawet najbardziej błahe zadanie może skończyć się naszą śmiercią, co skutkuje zakończeniem zabawy.
Warto jednak skupić się na samym sposobie rozgrywki. Miejscem akcji jest wyspa o powierzchni ok. 100 km², na której znaleźć można dżunglę, plaże, wzniesienia oraz niziny z żyzną ziemią. Jak odnajdziemy się w tej sytuacji? To już zależy od nas samych. Możemy opuścić plażę i znaleźć schronienie w jaskini nieopodal strumienia ze słodką wodą, aby szybko zaspokajać pragnienie; możemy też spróbować znaleźć kryjówkę nieopodal krzewów owocowych na nizinach, jednak istnieje szansa, że wtedy będziemy musieli przejść dłuższą odległość, by znaleźć drewno lub gałęzie na opał, aby poczuć się bezpiecznie nocą, kiedy dzika zwierzyna wyrusza na łowy. Rozwiązań jest mnóstwo. Problem pojawia się, kiedy okazuje się, że aby uzupełnić zapasy jedzenia, wody i opału, należy przemierzyć fragment wyspy. Nie byłoby w tym nic wymagającego, gdyby nie fakt, że aby przemieszczać się naszym bohaterem, musimy chodzić też w prawdziwym świecie. Jeśli decydujemy się wyruszyć po opał na ognisko, a połamane od wichury drzewa znajdują się na skraju lasu, od którego dzieli nas 100 metrów, korzystając ze współpracy aplikacji z wbudowanym nadajnikiem GPS, nasze urządzenie także musi przemierzyć 100 metrów. W ten sposób możemy grać idąc rano na uczelnię lub jadąc autobusem do pracy. Całej zabawie smaczku dodaje jeden wątek: 1 godzina w grze równa się 1 godzinie w prawdziwym życiu, więc przed zmierzchem musimy zaspokoić nasze potrzeby i schronić się w kryjówce, aby ukryć się przed lokalnymi przedstawicielami dzikiej fauny. Na początku zabawy wszystko wydaje się być proste – znajdujemy się nieopodal lasu, więc zbieramy garść chrustu, zajadamy się jagodami i możemy ruszać dalej, w poszukiwaniu ratunku. Jednak tak jak w prawdziwym życiu – tak i tutaj – ogołocimy skupisko krzewów owocowych, musimy poszukać innych, gdzieś dalej; zbierzemy całe drewno z przewróconego drzewa – musimy poszukać innego źródła opału. W wyniku takiego rozwiązania przeżycie każdego kolejnego dnia na tej wyspie staje się coraz to większym wyzwaniem. Musimy przemierzać coraz dalsze odległości, coraz więcej trudu kosztuje nas znalezienie źródła pożywienia, a my musimy być świadomi faktu, że przed nocą musimy ukryć się przed atakami zwierząt.
Oczywiście, zaginięcie znanego podróżnika nie przeszło bez echa, więc w czasie, kiedy my walczymy o przetrwanie, wysłano misję ratunkową, która ma za zadanie nas odnaleźć. To jednak może im się nie udać, jeśli znajdujemy się w środku lasu. Kiedy jednak nasz bohater usłyszy odgłos zbliżającego się śmigłowca, gra natychmiast wyśle nam odpowiednie powiadomienie, że mamy określoną ilość czasu, aby udać się na wzniesienie lub plażę, aby zwiększyć szanse na zauważenie i – co za tym idzie – uratowanie. Więc tylko od nas zależało będzie, czy w ograniczonym czasie uda nam się dotrzeć z miejsca, gdzie znajdujemy się aktualnie do widocznego punktu, aby opuścić tę wyspę i wrócić do cywilizacji.
I to by było na tyle, jeśli chodzi o mechanikę gry. Największym problemem, z jakim musieliśmy się zmierzyć była niedokładność GPS-a wbudowanego w telefonie. Dostępne na Play Storze aplikacje zniechęciły nas na początku, bo nawet jeśli telefon leżał nieruchomo, to te wskazywały, że przeszliśmy już kilka lub kilkanaście metrów. Całe szczęście, Polacy jak to Polacy, wykorzystując prowizoryczne działania obeszli ten problem i uzyskaliśmy w miarę dobrą dokładność, w ten sposób możemy pochwalić się
prawie (słowo klucz) skalą 1:1.
I po co ten Wykop? Nie będę owijał. Jak już mówiłem, w założeniu miał to być tylko projekt testowy, ale dorobiliśmy do tego "fabułę" i wyszło całkiem fajnie. Chcielibyśmy się dowiedzieć czy fajnie wyszło tylko według nas, czy inni też podzielają tę opinię... no i najważniejsze. Zanim wypuścimy tę grę na market Androida chcielibyśmy przetestować produkt, żeby sprawdzić dokładność naszego algorytmu do GPS-u na różnych urządzeniach. Więc gdyby ktoś z was zechciał zainstalować to na swoim telefonie i sprawdzić, czy wszystko działa, jak należy - wyślemy aplikację i pewnie nawet jakoś się odwdzięczymy.
PS. Z góry przepraszam, że nie linkuję do pliku tutaj, ale chociaż prace chylą się ku końcowi, dalej nad tym pracujemy, a nasz grafik zniknął z dnia na dzień i mamy tylko połowę tekstur gotowych.
tl;dr: zrobiliśmy grę survivalową opartą na GPS-ie wbudowanym w telefon. Dystans przebyty w realu to dystans przebyty w grze. Musisz dbać o znalezienie obozowiska, uzupełnianie zapasów i chcemy zobaczyć, czy wam się podoba.
Post Scriptum Scriptum: Gdyby ktokolwiek chciał zobaczyć, co udało się już wypuścić, poniżej macie link do naszych gier na Play Storze:
https://play.google.com/store/apps/developer?id=Ancient+altar
Komentarze (11)
najlepsze
Obczaicie sobie.
Survivor Z.
Gra fajna graficznie, ogólny motyw bardzo fajny, ale autorom zabrakło pomysłu i szybko sie nudzi.
amatorzy
wykop o niczym