I wina kierowcy karetki... na filmie nie widać aby zachował szczególną ostrożność przy pokonywaniu tego skrzyżowania. Gdyby zwolnił, straciłby 3-5 sekund, a tak konsekwencje są znacznie poważniejsze (mógł nie dojechać do potrzebującego, narazić go na obrażenia jeśli był w karetce, narazić na obrażenia lekarza, wyłączyć go z pracy na X czasu, tak samo jak i karetkę... czyli po prostu debil)
@neverstop: no nie bardzo raczej, kogut na dachu nie oznacza że może sobie jak strzała przelecieć przez skrzyżowanie na czerwonym, może przejechać ale przy zachowaniu szczególnej ostrożności i upewnieniu się że droga wolna.
Kiedyś były plany aby odbiorniki radiowe w autach komunikowały się z pojazdami uprzywilejowanymi i wzmacniał ich sygnał, ale chyba nic z tego nie wyszło. W USA też chyba jest w wielu miejscach tak, że sygnalizacja świetlna reaguje na stroboskopy aut uprzywilejowanych zmieniając dla nich światła na zielone. Ale to też jakaś wiedza moja z lat 90tych gdy to jeszcze zachód był oh i ah... swoją drogą ciekawe, że w UE debatują o
pomijając akcje na filmiku to najbardziej mnie wk?!@ia zachowanie pieszych wtedy kiedy zbliża sie karetka do skrzyżowania i ma prawo przejechać na czerwonym a piesi widząc z daleka i słysząc karetke wpieprzają sie na przejście i jeszcze żeby szybko przeszli... a tu idzie jakas laska koło 20 lat i bawi sie telefonem karetka po hamulcach bo szanowna pani musi przejść k?!@a ludzie co z wami...
Winny kierowca karetki,kropka. Ale coś mi mówi że wewnątrz osobówki z wypadku było tak samo jak w tym który nagrał całą sprawę-muza na full i dopiero po ściszeniu słychać sygnał karetki.
Co prawda wina karetki, ale gdyby kierujący osobówką miał trochę rozumu to by wziął pod uwagę że jak słyszy sygnał to należy być przygotowanym na podobne akcje, tego dało się uniknąć. Poza tym dla mnie to dziwne że połowa ludzi przejeżdżając przez skrzyżowanie mając pierwszeństwo nie patrzy się na podporządkowane. Zawsze jest możliwość że komuś się zanadto spieszy i przejedzie na późnym czerwonym albo nie zwróci uwagi na znaki. Ale mądry polak
jak słyszy sygnał to należy być przygotowanym na podobne akcje
@lol2000k: Problem w tym, że nie musiał słyszeć sygnału. Dźwięk karetki jest dobrze słyszalny na otwartej przestrzeni, tutaj widać wieżowce. Dodaj hałas uliczny, zamknięte szyby i radio w tle. Dlatego właśnie np. straż pożarna ma tak k$!@%sko głośny klakson i używa go przed skrzyżowaniami.
słyszeć sygnału. Dźwięk karetki jest dobrze słyszalny na otwartej przestrzeni, tutaj widać wieżowce. Dodaj hałas uliczny, zamknięte szyby i radio w tle. Dlatego właśnie np. straż pożarna ma tak
@maqs7: W przeciwieństwie do karetek nie zdarzyło mi się nie usłyszeć straży pożarnej jadącej na sygnale - o tym że jedzie straż to wiesz minimum 300m wcześniej.
Komentarze (124)
najlepsze
@elmer88: oczywiście tylko pod warunkiem, że przepisy w tej kwestii mają podobne do naszych
@lol2000k: Problem w tym, że nie musiał słyszeć sygnału. Dźwięk karetki jest dobrze słyszalny na otwartej przestrzeni, tutaj widać wieżowce. Dodaj hałas uliczny, zamknięte szyby i radio w tle. Dlatego właśnie np. straż pożarna ma tak k$!@%sko głośny klakson i używa go przed skrzyżowaniami.
@maqs7: W przeciwieństwie do karetek nie zdarzyło mi się nie usłyszeć straży pożarnej jadącej na sygnale - o tym że jedzie straż to wiesz minimum 300m wcześniej.
@baNicja:
@aranha6x3:
@aranha6x3:
Blisko, bo to Białoruś. A rejestracja Fiata z Brześcia (AA).