Cześć
Mam na Imię Kuba mam 21 lat i jestem jedynym grafikiem w projekcie The Mims Beginning gry o której informacja dwukrotnie trafiła na główną wykopu za co jestem niezmiernie wdzięczny. Jesteśmy 3 osobowym zespołem i
The Mims tworzymy już przez 18 miesiecy. Na początku bez funduszy następnie z funduszy uzbieranych na polskim wspieram.to a teraz Indiegogo.
Mówiac jedynym grafikiem mam na myśli iż
tworze wszystko to co widać w grze tzn, grafike3d/2d animacje level design i różne inne rzeczy nie zwiazane z grafiką
W poprzednich wykopach wiele osób prosiło o tzw
AMA czyli Ask me Anything. Postanowiłem wiec właśnie teraz zorganizować takie wykopowe AMA. Postaram się odpowiedzieć na wszystkie wasze pytania związane z naszą historia tworzenia gry, czy samą grą.
Chce podkreślić że jestem samoukiem i nie uważam się za specjalistę w dziedzinie grafiki i jeszcze ogrom doświadczeń przede mną moje umiejętności możecie sami ocenić po wyglądzie gry , jednak tak czy siak postaram się odpowiedzieć na każde pytanie, może akurat pomogę komuś kto chce obrać drogę w tym kierunku
Na dodatkową zachętę oddaje tutaj link to pobrania
darmowego beta dema czyli wszystkiego co udało nam się zrobić do tej pory i jest to około 3-6 godzin grania.
Tutaj: Pobierz demo - linki na WIN/MAC/LINUX na początku opisu kampani
Zostało tylko 45 godzin kampani.
Tutaj Kilka Gameplayów - SouShibo , Rocka, Broda.tv na zachętę że z gry może płynąć naprawdę niezła zabawa
I anglojęzyczny
Jesli jesteście zainteresowani to wiecej gameplayów znajdziecie
googlując nas;)
Pisało o nas sporo zagranicznych(np. Rock paper shotgun, IGM ) jak i polskich portali (np. onet, cd-action, interia, polygamia, gram.pl, gamezilla) i
tutaj zwracam się do hejterów: nie piszę tego żeby powiedzieć jacy to nie jesteśmy fajni, tylko aby pokazać wartość gry , może akurat kogoś z wykopowiczów zainteresuje darmowe granie oraz zapytanie o interesujące ich kwestie, tak wiec proszę tej jeden jedyny raz proszę bez pytań typu "Dlaczego to takie słabe? Macie 5 lat?" itd itd. :)
A tak oto rozwijała się nasza gra
Tutaj Link:
Kampania Indiegogo - Ostatnie 45 godzin
3 dni temu dostaliśmy się na Steam Greenlight tak wiec gra będzie dostępna również tam
Komentarze (195)
najlepsze
Moje pytanie jest z innej beczki,
Skąd uczyłeś się grafiki?
Jakieś strony?
Przykłady?
Sam ogarniam tylko dość mocno Photoshopa ale w 3D się nigdy nie zagłębiałem ale zawsze mnie to ciągnęło.
Co zamierzacie zrobić po wypuszczeniu gry? Będziecie realizować jakiś inny projekt? Pozdrawiam i życzę sukcesów.
1. Starałeś się wykonać jak najbardziej "low-poly" modele, czy nie trzymałeś się kurczowo tej zasady?
2. Podaj w procentach ile czasu zajęła Ci praca w programach aby osiągnąć widoczne efekty. To znaczy ile zajęło Ci planowanie, szkice, przygotowanie tekstur, modelowanie, teksturowanie i tak dalej, w stosunku do całości gry.
3. Całość gry wizualnie wygląda dosyć spójnie, czy planowałeś taki efekt już od początku wiedziałeś czego chcesz, czy nie przykuwałeś uwagi
1. Dzisejsze komputery są w stanie uciągnąć sporo , jednak robiac strategie trzeba pamietać że na scenie moze być setki jednostek. Tak wiec postacie mają max 2k tris ale np bossowie mogą mieć po 20k tris. Starałem się to balansować, ale też nigdy nie robić słabego modelu bo jest 20 tris za dużo.
2. około 65% reszta to ukadanie obiektów na scenie robienie systemow particlowych itd itd
3.Tak zaplanowałem ogólny
Platformy win/mac/linux to na unity zero wysiłku. Robisz co Ci się podoba 2 kliki i masz.
Natomiast na androidzie już coś może
np. zrobić tutorial i zaproponowac by do Ciebie napisali?